Megszakította a tárgyalásokat az Airberlin-résztulajdonos Etihad a Tui turisztikai konszernnel arról, hogy a csődveszélyben lévő német légitársaság osztrák leányát, a Nikit egybevonják a Tuifly-jal. A hírek szerint az Etihadnak más tervei vannak és egyben kezelné az Airberlint a Nikivel.

Kérdőjelek a Niki sorsa körül (Fotó:AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Kérdőjelek a Niki sorsa körül (Fotó:AIRportal.hu)

A dpa német hírügynökség által megismert levél szerint, amelyben a Tui utazási konszern a dolgozóit tájékoztatja, az Etihad-csoport megszakította a tárgyalásokat a turisztikai vállalattal arról, hogy kiszervezzék az Airberlinből az osztrák Nikit, és egyesítsék a Tuifly-jal – írja az aero.de.

Mint ismert, az emírségekbeli légitársaság a legnagyobb részvényese a súlyos pénzügyi gondokkal küzdő Airberlinnek, és a múlt évben elkezdett átszervezés részeként a német cég flottájának egy részét a Lufthansa-csoport vette bérbe. Az Airberlin-leány osztrák Nikit pedig a Tuifly-jal összevonva egy turisztikai légitársasággá szervezték volna.

A hír napvilágra kerülése után az Etihad megerősítette, hogy „más tervei vannak” az egyész Airberlinnel, és nem kívánja kiszervezni a Nikit a légitársaságból. Az osztrák cég az Airberlin-turistajáratokat viszi tovább a saját márkája alatt, önálló üzletágként.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Tuifly egyik Boeing 737-800-as repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Tuifly egyik Boeing 737-800-as repülőgépe.
(Fotó: AIRportal.hu)

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a komoly adóssággal küzdő és negyedévről negyedévre nagy veszteséggel üzemelő Airberlintől az Etihad a közelmúltban megvette 300 millió euróért a Nikit. Most a Tui-közlés szerint az arab cég úgy döntött, nem folytatják velük a tavaly decemberben megkezdett tárgyalásokat, és ez „megváltoztathatatlan” helyzet. Az Etihad úgy fogalmaz, hogy nem látja értelmét egy ilyen Joint-Venture-nek.

A Tui ugyanakkor hangsúlyozta, hogy főképp a német piacon tapasztalható túlkapacitás a turistajáratok terén, ezért valamiféle konszolidációnak be kell következnie. Tuifly-t az anyavállalata újra szeretné pozicionálni, erről a dolgozóknak további tájékoztatást ígértek, és az Etihaddal való tárgyalások befejeződése nem érinti a működést, ahogy a Nikivel meglévő wet-lease szerződést sem.

Ahogyan az AIRportal.hu is írt róla, a Lufthansa szívesen bekebelezné a megmaradt Airberlin-részt (mintegy hetven repülőgéppel), de csak akkor, ha a fő hitelező Etihad rendezi a cég adósságállományát. Thomas Winkelmann, az Airberlin vezetője a napokban a Die Zeit című lapnak azt mondta, muszáj lesz partnert találniuk, a Lufthansa az egyik opció lehet. Hozzátette: számára bármilyen megoldás jó, amely a cég munkavállalóinak biztonságát szavatolja, és értelmes lépés az Airberlinnek.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu