A tavalyi első féléves veszteséges üzem után ebben az évben nyereségessé vált az Air France-KLM légitársasági csoport.
Azok után, hogy a francia-holland légitársasági csoport az első negyedévben még romló pénzügyi adatokat közölt az előző év első időszakához viszonyítva, a második félév már sokkal fényesebben sikerült. Olyannyira, hogy a százmilliós veszteségből százmilliós nyereség lett.
Részletesen nézve a számokat kiderül, hogy az utasforgalom az első félévben az előző évihez képest 6,5 százalékkal javult és 47,1 millió utast tett ki, a járatok egyébként is magas kihasználtsága 1,4 százalékponttal 86,3 százalékra javult, ez továbbra is a legmagasabb mutató a nagy európai hálózatosok között.
Ennek megfelelően az árbevétel is növekedésnek indult, 4,2 százalékkal több, 12,3 milliárd euró folyt be a francia-holland kasszába, az üzemi eredmény a tavalyi 218 milliós nyereség után idén 353 milliót tett ki, az adózott eredmény pedig az egy évvel korábbi 114 milliós veszteség után most 151 milliós nyereséget mutatott.
Légitársaságokra bontva látható, hogy az Air France és a Hop! 61 millió, a KLM viszont 301 millió euró nyereséget termelt üzemi szinten. Ezen ponton érdemes megemlíteni, hogy pár nappal ezelőtt járta körbe a netet a belső feszültségekről szóló hír, és ezek között az egyik az volt, hogy a franciák szerint a hollandok csak a pénzt szeretik, legalább is a francia csoporttagok szerint. Most kiderült, hogy tényleg, viszont pénz nélkül üzem sincs.
Jól teljesített a folyton veszteséges diszkont leányvállalat, a Transavia is, bár a veszteség nem tűnt el, de a tavalyi felére, 43 millió euróra csökkent.
Előrejelzésében az Air France-KLM folytatódó kemény árversenyre és egy halom bizonytalanságra számít. Nem tudni, hogy milyen geopolitikai helyzet lesz, és az üzemanyag árának változása is kétséges, segítheti viszont a céget az, hogy a következő negyedév foglalási adatai jobbak, mint egy évvel korábban.