A legújabb generációs Boeing típusokat választotta flottafejlesztési programjának megvalósításához az Aeromexico. A közép-amerikai ország légitársasága összesen 100 darab repülőgépre írt alá vásárlási szándéknyilatkozatot.
Keskenytörzsű flottája számára a Boeing 737-es típuscsalád legújabb, MAX-családját választotta az Aeromexico. A légitársaság 90 darab B737 MAX-8 és MAX-9 változatra jelentette be igényét. A 100 darabos repülőgépvásárlási előszerződés fennmaradó része 10 darab nagy hatótávú Boeing 787 Dreamlinerre szól. Furcsa mód a Boeing közleménye nem, de az eredeti spanyol nyelvű Aeromexico sajtótájékoztató anyag konkrét típusváltozatot is nevesít, mégpedig a hosszított törzsű 787-9-est.
A szerződés összértéke mintegy 10.8 milliárd dollár. Ez a mexikói repüléstörténet eddigi legnagyobb egyösszegű repülőgép beszerzési szándéka, így nem csoda, hogy a Boeing is igyekezett hangsúlyozni a véglegesítésre váró üzlet jelentőségét.
Ray Conner, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a kiválasztott típusok élenjárnak az utaskényelem és az üzemanyag-takarékosság terén, ezért kitűnően fogják szolgálni az Aeromexico flottabővítési és terjeszkedési terveit.
A Boeing lévén, hogy csupán szándéknyilatkozatról van szó egyelőre nem tett említést szállítási dátumokról, az Aeromexico közleménye azonban megintcsak informatívabb, ugyanis a mexikói fél szerint az első 737 MAX-ek 2018-tól állhatnának szolgálatba. A legújabb generációs 737-esek meghajtásáról a CFM International LEAP-1B hajtóművei gondoskodnának, míg a Dreamlinerek esetében a General Electric GEnx-1B típusára esett a megelőlegezett választás.
A Boeing 787-esek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az Aeromexico-nak már van érvényes megrendelése a típusra. A légitársaság – a közép-amerikaiak közül elsőként – 2013-tól állítja szolgálatba a 787-8-ast, amelyből összesen 9 darabot fog számlálni a géppark. A kompozit anyagokból készülő Dreamlinerek első körben a flotta kiöregedő Boeing 767-200ER típusait váltják.