Úgy tűnik, nem csak elméletben fűzte össze életét a Ryanair és a Lauda, a Ryanair utasforgalmához ugyanis a jelek szerint hozzászámolják a Lauda forgalmát is.
A légitársaság legfrissebb, augusztusi jelentésében azt írta, hogy a Ryanair utasforgalma 13,8 millió volt az utolsó nyári hónapban, 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az adatokat jobban böngészve viszont kiderül, hogy ebben a Lauda félmilliós havi utasforgalma is bele tartozik.
E nélkül a Ryanair 13,3 milliós forgalmat könyvelt el, 5 százalékkal többet, mint tavaly ugyanilyenkor. A töltöttség mindkét légitársaságnál 97 százalék volt.
Abban, hogy az egy cégcsoportba tartozó cégek összeszámolják az utasforgalmukat, semmi meglepő nincs, ezt csinálja az IAG, a Lufthansa és az Air France-KLM is. A különbség az, hogy a nagy vállalatcsoportok csak a száz százalékban hozzájuk tartozó cégek utasforgalmát számolják össze, a Lufthansa egészen addig nem szerepeltette statisztikáiban a Brussels Airlines számait, amíg teljesen fel nem vásárolta a brüsszeli légicéget. A Ryanair viszont egyelőre 75 százalékban tulajdonosa a Laudának.
A Ryanair lépése abból a szempontból érthető, hogy a tavaly őszi nagy szabadságolásos mizéria okán visszafogott kapacitás-bővítés miatt az előre tervezett 8-10 százalékos bővülés helyett 4-6 százalék körüli számokat tud csak produkálni. A Laudával viszont újra el tudják mondani, hogy milyen dinamikusan fejlődnek.
A két légitársaság viszonyát tökéletesen leírja egy apró, de annál szemmel láthatóbb tény: a Lauda honalpja gyakorlatilag a Ryanairé, pár látványelemet kicseréltek és egy az egyben átadták azt a Laudának. Még arra sem vették a fáradtságot, hogy a tudnivalók között a Ryanair nevét átírják Laudára.