A lett kormány továbbra sem talál tőkeerős szakmai befektetőt az airBalticnak, de a korábbi, 20 darabos Bombardier C Series rendelés után továbbra is napirenden van újabbak rendelése.

A ch-aviation híre szerint egyre biztosabb, hogy leadja újabb, Bombardier CS300-asra vonatkozó megrendelését a korábban a Malévet irányító, most az airBalticot igazgató Martin Gauss, és így újabb regionális gépek kerülhetnek a flottába. Vitolds Jakovlevs a dublini Aviation Finance konferencián megerősítette a rendelés leadásának szándékát, elmondása szerint „hamarosan” pont kerülhet az ügy végére, de azt nem említette, hogy hány gépet kérnének Mirabelle-től.

Korábbi sajtóhírek szerint legalább 14 gépre adhat megrendelést az airBaltic, a gépeket a „botmixernek” gúnyolt Q400-asok kiváltására fordítanák, amelyekből jelenleg 12 darab szolgál, ezekkel közlekednek a Riga és Budapest közti útvonalon is.

Korábbi hírek szerint a légitársaság mélyen gondolkodóba esett, hogy mely típust válasszák, de végül a CS300-asra esett a választás, amelynek egyébként indító légitársasága volt, így vélhetően szép kedvezményt tudnak kialkudni a Bombardiernál, mint visszatérő vendégek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megrendelt 20 darab CS300-asból eddig 7 érkezett meg a flottába, és részben a többlet kapacitás miatt is az airBaltic 2017-ben 22 százalékkal tudta növelni utasforgalmát, teljes utaslétszáma 3,5 millió volt a teljes évben, a járatok kihasználtsága azonban még némileg alacsony, 74 százalékos volt.

Ezek ellenére nem talál befektetőt a kormány, amely a cég 80 százalékát birtokolja. Bár októberben érkeztek ajánlatok, de Martin Gauss akkor azt mondta, nem hajtja őket senki, az üzem sokkal hatékonyabb, mint két évvel ezelőtt, hogy azonnal eladják a céget, ezért várnak még a jobb ajánlatokra.

Egyúttal kizártnak tartotta, hogy az államhoz fordulnának pénzügyi mentőövért, a kérdés tehát, ami az új gépek finanszírozásának mikéntjét érinti, továbbra is nyitott.