Mintegy 80 százalékos készültségben van az új isztambuli megareptér első fázisa. A napokban bekapcsolták az első futópálya leszállófényeit, a csomagtovábbító rendszer már elkészült, és a terminál belsejében is egyre előrehaladottabb az építkezés.

Nagy léptekkel halad az Isztambultól észak-nyugatra épülő új központi reptér építése. Mint az aero.de cikkéből kiderül, a napokban bekapcsolták az első elkészült futópálya leszállófényeit.

A 3750 méter hosszú, 60 méter széles pálya munkálatai ezzel véget értek, a forgalmi tesztek így hamarosan megkezdődhetnek. Az első futópályán egyébként több mint 34 ezer fényforrás található.

Az első ütemben a 90 millió utas kezelésére alkalmas terminál, két futópálya a kapcsolódó gurulóutakkal, és a többi, szükséges építmény nyílik meg az idén október 29-én, a téli menetrend életbe lépésekor.

Forrás: iGA

Azt korábbi közlésekből lehet tudni, hogy a jelenlegi fő reptér, az Atatürk forgalmában két napos átmeneti időszak lesz emiatt, számos járat kiesik majd, amíg például a legnagyobb használó, a Turkish Airlines átköltözik az új légikikötőbe.

A mostani tájékoztatás szerint az első terminál (kettő lesz majd, opcionális szatelitekkel) poggyászosztályozó rendszere már elkészült és tesztelik. A képek alapján a belsőépítészeti munkák is jól haladnak, van már olyan rész az épületben, amely teljesen elkészültnek tűnik.

Ismert, az Atatürk reptér kapacitása nem növelhető tovább, tavaly már több mint 63 millió utas fordult meg itt, ám az elmúlt évtizedekben körbenőtte a város. Az új légikikötő megnyitása után bezárják a menetrend szerinti utasforgalom előtt.

Az új megareptér teljes kiépítettségben 6 futópályával, 2 terminállal és azok szatelitjeivel, hotelekkel, irányítótornyokkal akár 200 millió utas kezelésére is alkalmas lehet.

Az első fázis októberi megnyitása után több ütemben építik tovább az infrastruktúrát, a harmadik pálya két év múlva készül el, a bővítések egészen 2028-ig tartanak majd.

Az isztambuli légiforgalom dinamikusan bővül, az új reptér mellett az ázsiai oldalon lévő Sabiha Gökcen légikikötő tovább üzemel majd.

A török illetékesek közlése szerint Isztambul átszállóforgalma erősödik, egy összehasonlító ábra szerint Dubaj, Abu-Dzabi és Katar rovására.

Míg ugyanis az Emirates, az Etihad és a Qatar Airways bázisán több küldő piacról csökkent az átszállók száma, Isztambulban igen nagy százalékban növekedett ugyanezekről a helyekről.

İstanbul is becoming the new aviation hub! Spanish travel habits and development analyzer, ForwardKeys reported that İ…

Közzétette: İGA İstanbul Yeni Havalimanı – 2018. február 22.