Török sajtóinformációk szerint tárgyalásokat folytat a Boeing és a Turkish Airlines, a légitársaság nyolc 747-8-as utasszállítót rendelhet, lízingkonstrukcióban. A Jumbo abban segítene, hogy például a napi három járatpárral működtetett útvonalakon kettőre csökkentsék a frekvenciát.

Két helyi lap értesülése szerint a török állami légitársaság, a Turkish Airlines tárgyal a Boeing-gyárral arról, hogy akár nyolc 747-8 Intercontinentalt, azaz utasszállító Jumbót rendeljen – írja a flugrevue.de portál. A repülőgépeket lízingkonstrukcióban üzemeltetnék, listaárakon akár hárommilliárd dollár értékű is lehet az ügylet.

A Turkish a sajtóinformációk szerint arra szánná a 747-8-asokat, hogy ahol például napi három járatpár közlekedik, ott kettőre csökkentsék a járatsűrűséget.

Az értesülés úgy szól, hogy egy új, háromosztályos kabinelrendezéssel 410 utasra berendezett Jumbo és egy 777-300ER szállítaná az utasokat az ilyen útvonalakon.

Vajon török színekben is repülni fog? (Fotó: Boeing)

Erre vélhetően a túlterhelt isztambuli reptér miatt lát szükséget a Turkish, bár az új, nagy repülőtér javában épül már, és friss hírek szerint jövő októberben meg is nyitnák az első ütemben elkészült terminált, két futópályát és kapcsolódó létesítményeiket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A portál szerint a Boeing nagy kedvezménnyel kínálja a 747-es új generációját, mert jó ideje nem kapott megrendelést az utasszállító változatra, és mivel elfogytak a legyártásra váró ilyen példányok, a Korean Air nemrég megkapta az eddigi legutolsót is.

A teherszállító variáns azonban még életben tartja a gyártósort, igaz, rendkívül alacsony kibocsátási rátával. Ha a török légitársaság valóban rendelne nyolc példányt az utasszállítóból, az némi reménységet adhatna a Boeing-gyárnak.

A Turkish-t már hírbe hozták a konkurens Airbus A380-as típusával is, amely szerint legalábbis próbaképp béreltek volna néhány példányt, ám végül abból nem lett semmi.

Később pedig, tavaly év végén arról szóltak a hírek, hogy elhalasztja a következő évekre tervezett gépátvételek nagy részét a cég, illetve hogy meglévő gépeiből többet leállított és bérletre kínált, a terrortámadások, majd a puccskísérlet miatt erőteljesen csökkenő forgalma és romló pénzügyi eredményei miatt. Még az idén is arról érkeztek hírek, hogy tartja magát a Turkish a korábbi évekhez képest szerényebb bővüléshez.