A német főváros reptereit üzemeltető cég meghozta a döntést, 2020 őszén nyílhat meg az új berlini légikikötő, miután kijavították a hibákat és megvolt a próbaüzem is. A kapacitás bővítésére tervezett építkezéseket a jövőben a saját bevételeiből finanszírozza a vállalat.

2019-ig tarthatnak a javítási munkák (Fotó: Berlin Airport)

Hat éve működnie kellene, de még mindig szellemreptér: a schönefeldi légikikötő déli bővítésével létrehozott új terminálkomplexum számos építési hibával küzd, több megnyitási dátumot is lemondtak az elmúlt esztendőkben.

Most azonban megszületett egy véglegesnek tűnő: az üzemeltető cég közölte, hogy 2020 őszén kezdheti meg működését a Berlin-Brandenburg néven is ismert – és az egykori kancellárról, Willy Brandtról elnevezett – reptér.

A felügyelőtanács az aero.de tudósítása szerint a minapi ülésén egyetértett az üzemeltető cég vezetőjével a dátumban, majd sajtótájékoztatón hozták nyilvánosságra a döntést.

A minőségellenőri vizsgálatok szerinti több tízezer hiba kijavítása 2019-ig eltart.

A Der Tagesspiegel szerint ez után több hónapos tesztek és próbaüzem következik, a reptérüzemeltető szerint elegendő tartalék idő is van ebben az ütemtervben, ha bármilyen újabb problémára bukkannak. Korábban egyébként még arról szóltak a hírek, hogy 2018 nyarára végeznek a javításokkal.

Mint arról beszámoltunk, a 2006-ban építeni kezdett, majd lényegében 2011-re elkészült, ám zárva tartott új reptér az utóbbi évek utasszám-növekedése miatt ki is nőtte magát. A kapacitáshiány kezelésére bővítési tervet is kidolgoztak, az északi móló előterében egy check-in csarnokot építenének, T1E néven, mintegy hatmilliós plusz kapacitással.

Emellett több évig tovább működtetnék a régi schönefeldi terminálokat is, ez pedig tizennégymillió utast képes kezelni. Ugyanakkor ez utóbbi tervet egy lakossági beadvány szeretné megakadályozni, hivatkozva arra, hogy az eredeti engedélyek úgy szóltak, hogy a régi NDK-s terminált bezárják, ha elkészül az új terminálkomplexum.

Az egykori nyugat-berlini Tegel reptér bezárása körül is volt huzavona, több illetékes szerint is túl sok többletköltséget jelentene, ha üzemben tartanák, és két reptere maradna a német fővárosnak.

Az üzemeltető szerint 2040-re további bővítésekkel 55 milliósra növelnék a kapacitást, mindezek finanszírozását 2,3 milliárd euró értékben pedig immár saját forrásból, a működési bevételekből fedeznék.