Nyolc darab A330-200-as repülőgépének keres bérlőt a Turkish Airlines: a pénzügyi problémákkal és főképp a hosszú távú járatain tapasztalható utasszám-csökkenéssel küzdő légitársaság ezen kívül a hírek szerint számos A320-asát és Boeing 737-esét parkoltatja a földön.
Csökkenti budapesti járatainak számát a Turkish Airlines
Turkish: elhalasztott átvételek, választás a 787/A350 között
A törökországi merényletek és a nyári, puccskísérletként elhíresült események következtében jelentősen csökkent a Turkish Airlines bevétele, ezzel veszteségbe is fordult a működése, amint arról az AIRportal.hu is már beszámolt.
Most az aero.de cikke arról ír, hogy a markánsan visszaeső utasforgalom miatt nyolc darab A330-200-as típusú repülőgépét bérbeadásra hirdette meg a légitársaság.
Az elég fiatal A330-asokat egy brit cég segítségével akár úgynevezett dry lease (azaz csak maga a repülőgép), vagy ACMI (személyzettel és karbantartással együtt) szerződéssel lehet elvinni.
A repülők közül három, amelyet a Jet Airwaystől béreltek hat évre, a következő évben visszaadja a Turkish. A cikk emlékeztet arra, hogy főképp a nemzetközi útvonalhálózaton és az isztambuli átszállóforgalomban tapasztalható nagy utasszám-csökkenés.
Egy év alatt például a Turkish hosszú távú járatainak kihasználtsága 4,6 százalékkal 73,6 százalékra esett.
Az októberben távozott Temel Kotil cégvezető helyére lépő Bilal Eksi a menetrend és a flotta karcsúsításába kezdett.
Újsághírek szerint jelenleg mintegy harminc repülőgépet parkoltattak le, az állomány nagyjából tíz százalékát.
A szélestörzsű repülők mellett A320-as gépcsaládba tartozó, illetve Boeing 737-es gépek is jelentős számban a földön állnak.
Az AIRportal.hu is beszámolt arról, hogy a Turkish a közelmúltban újratárgyalta a közeljövőben leszállítandó új generációs repülőinek szerződését. Harminckilenc darab A320neo és Boeing 737 MAX átvételét késlelteti több évvel, az eredetileg tervezett, 2018 és 2020 közötti szállításokhoz képest.