Hetvennyolc belföldi és nemzetközi útvonalra kapott engedélyt Argentínában a leendő Flybondi nevű fapados légitársaság. A következő lépés az üzemeltetési engedély megszerzése lesz, a következő hetekben pedig bejelentik, hogy A320-asokból vagy Boeing 737-800-asokból áll-e majd a flotta. Az első járatokat az idei év második felében indítaná el a cég, egyelőre négy repülőgéppel.
Dél-Amerikát is kiszemelte magának a Norwegian
Megkapta az argentin civil repülésügyi hatóságtól, az ANAC-tól több tucatnyi útvonalra az engedélyt a Flybondi, az ország első ultra low-cost légitársasága – írja az atwonline.com portál.
A leendő fapados egyébként tavaly novemberben nyújtotta be igényét, ötvenhat belföldi és negyvenhárom regionális, külföldi útvonalra, azaz összesen kilencvenkilencre. Decemberben egy meghallgatás volt az ügyben, és az argentin hatóság a napokban hozott döntést.
A megkapott engedély alapján hetvennyolc útvonalon nyithat járatokat a fapados, ebből negyvenegy belföldi és harminchat külföldi. A cég megbízott gazdasági igazgatója Mike Powell lett, aki korábban, 2007-től 2016-ig a Wizz Air kötelékében dolgozott.
A hatóság döntését még a közlekedésért felelős minisztériumnak is jóvá kell hagynia – közölte a Flybondi. A következő lépés az üzemeltetési engedély (AOC) megszerzése, a cél az, hogy az idei év második felében megkezdhessék a tevékenységet.
A fapados az idén négy repülőgéppel tervezi az üzemelést, majd minden következő évben hat-hat példánnyal bővülnének. Öt év múlva harminc példány lenne a flottában, és évente 8 millió utast szeretnének szállítani a belföldi és nemzetközi járataikon.
Julian Cook vezérigazgató azt is bejelentette, hogy a következő hetekben jelentik be, milyen típusból áll majd a flotta. Közlése szerint az A320-as és a Boeing 737-800-as van versenyben.
Azonban a honlapjukon jelenleg a nyitókép egy látványrajz a Boeing 737-esről a cég arculatára festve, így az is lehetséges, hogy már megvan a döntés.
A Flybondi (a bondi kifejezés az argentin spanyol dialektusban a buszt jelenti, erre kihegyezve több vicces fotó is megjelent a Twitteren) befektetői között jól ismert szakmabeliek is vannak.
Így például a Ryanair igazgatótanácsának tagja és a cég korábbi ügyvezető igazgatója, Michael Cawley, az Air Canada volt vezérigazgatója, Montie Brewer és a British Airways City Flyer Express-ének alapítója, volt elnöke, Robert Wright is. A fentebb említett Julian Cook vezérigazgató pedig a svájci regionális cég, a Flybaboo alapítója, és volt ügyvezetője.
Mint arról az AIRportal.hu korábban beszámolt, valódi fapados forradalom előtt áll Dél-Amerika, a néhány meglévő ilyen légitársaság mellett hamarosan megjelenhet a Norwegian helyi leányvállalata Argentínában, de Chilében is alapítottak egy fapadost, amely szintén az idén kezdene el üzemelni. Elemzők szerint eddig főképp a túl bonyolult szabályozási környezet nehezítette az Európában már ismert, ultra low-cost légitársaságok elterjedését.