Elkészült a Beluga XL prototípusa, a különleges szállítógép első példányára felszerelték a Rolls-Royce Trent 700 hajtóműveket is. Az Airbus közlése szerint ezzel megkezdődik a repülőgép intenzív földi tesztelése, melyet a tervek szerint valamikor a nyár folyamán követi majd a típus első felszállása.
Az első Beluga XL január elején gördült ki az Airbus toulouse-i gyártóhangárjából, a második A330-asból átalakításra kerülő egyedi szállítógép gyártását ezzel párhuzamosan megkezdte az Airbus.
A gyártó várakozásai szerint a második példány összeszerelése mintegy két hónappal kevesebb időt vesz majd igénybe, mint az elsőé, köszönhetően a prototípus összeállításánál megszerzett tapasztalatoknak.
A Beluga XL nem csak a hatalmas „kupola” és a lesüllyesztett orr rész miatt különleges
Az Airbus A330-as alapokra épülő szállítógép orr részét a rövidebb A330-200 változattól, míg a szárny mögötti részt a hosszabb A330-300 változattól örökölte a típus. A rövidebb orr rész és a hosszabb hátsó szekció alkalmazására a repülőgép megfelelő súlypontja miatt volt szükség.
A Beluga XL technikai jellemzőiről és a típus fejlesztéséről részletesen korábbi híreinkben olvashatsz.