Az indiai Jet Airways légitársaság Dubajban bejelentette, hogy 75 darab Boeing 737 MAX 8 rendel meg az amerikai gyártótól.
Felvillanyozta a 737 MAX prototípusát a Boeing
A megrendelés a legnagyobb egy összegű gépbeszerzés a Jet Airways történetében, mely támogatja az indiai légitársaság flotta-megújítási programját.
A megrendelés már szerepelt a Boeing könyveiben, mint egy magát megnevezni nem kívánó vásárló rendelése, azonban a mostani bejelentéssel nyilvánossá vált az indiai légitársaság beszerzése.
A megrendelés magában foglalja a légitársaság által korábban Boeing 737 NG repülőgépekre kötött 25 darabos megrendelésének átváltását az új generációs MAX típusra, csakúgy mint további 50 repülőgépre szóló opciós vételi jogot.
Ezzel a megrendeléssel a Jet Airways lesz Indiában az első Boeing 737 MAX üzemeltető.
A Boeing 737 MAX típuscsalád a legújabb hajtómű-technológiával készült CFM International LEAP-1B erőforrásokkal, újfajta szárnyvégződésekkel és számos más innovatív megoldással kívánja a legmagasabb szintű hatékonyságot, megbízhatóságot nyújtani az üzemeltetőknek, valamint az utasoknak a legnagyobb kényelmet biztosítani.
Gazdaságosabb lesz vetélytársánál, de két évvel később érkezik
A 737 MAX 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd a korábbi 737NG típusoknál és a legközelebbi versenytársához (az A320neo-hoz – a szerk.) képest is 8%-kal alacsonyabb egy ülésre és egy mérföldre vetített költségekkel üzemel majd.
A 737 MAX kizárólagos hajtóműszállító partnere a CFM International, amely a LEAP-1B erőforrását tervezte a típushoz, de új lesz a gép pilótafülkéje is, színes nagyképernyős kijelzőivel, valamint igény szerint Head-up display-jel is felszerelik. Az utaskabint pedig az NG-khez még opciós Boeing SkyInterior (BSI) belsővel látják el az alapfelszereltség részeként.
A Boeing 2011 augusztusában indította el a 737 MAX programot. Az első típusváltozat, a 737 MAX-8 konfigurációját két évvel később véglegesítették, de a gyáriak már kicsivel előtte bejelentették, a tervezettnél várhatóan három hónappal korábban forgalomba tudják bocsátani a típust. Azóta tartja magát a 2017 harmadik negyedévére ígért bevezetés.
A háromféle törzshossz (MAX-7, MAX-8, MAX-9) kivitelben kínált 737 MAX típusok a Boeing legfrissebb tájékoztatása szerint eddig 58 ügyféltől összesen 2869 darab megrendeléshez jutottak.
Ezzel szemben az Airbus konkurens programja, az A320neo, amely 2010 decemberében startolt és már a szűzfelszállásán is túl van, összesen 74 ügyfél 4303 rendelésénél tart. A 737 MAX a riválisához mérten a gyári katalógusok szerint összességében 8%-kal lesz üzemanyag takarékosabb.