Újra a bővülés útjára lépne a konszolidáció évei után a Malaysia Airlines Berhad (MAB), 25 darab szélestörzsű repülőgép beszerzését tervezi a cég.
A 25 repülőgépből 15 darabbal a légitársaság jelenleg lízingelt Airbus A330-300-asait váltanák le, tíz repülőgép pedig a cég terjeszkedését szolgálná. Erről Peter Bellew a Malaysia Airlines Berhad vezérigazgatója beszélt az AIN szaklapnak.
A vezérigazgató nyilatkozata szerint mindkét nagy repülőgépgyártó típusait vizsgálja, Az Airbus A330neo vagy A330-300 típusok és a Boeing 787-esek vannak versenyben.
A huszonöt repülőgép közül az elsőt 2018. harmadik negyedévében kívánják forgalomba helyezni, a többi gép pedig 2023-ig érkezhet a flottába, olyan ütemben, ahogy a bérelt A330-asok lízingperiódusai lejárnak.
A repülőgépek kétosztályos elrendezésben repülnének, business és turista osztályokkal, nem követnék a mai háromosztályos trendeket, ugyanis a maláj piacon nem bizonyult túlságosan népszerűnek a prémium economy osztály.
A tíz új szélestörzsű repülőgéppel, melyek a légitársaság expanzióját szolgálnák egyrészt azokon a meglévő útvonalakon növelnék a kapacitást, melyeket a 777-esek kivonását követően 737-800-asokkal kezdtek repülni.
Másrészt pedig az új szélestörzsűek adta többletkapacitás lehetőséget biztosít a maláj légicégnek néhány korábban megszüntetett európai útvonal újranyitására,
amennyiben a piaci viszonyok azt lehetővé teszik. A vezérigazgató álláspontja szerint azonban ez leghamarabb 2018-21 között várható.
Mindaddig London marad az egyedüli európai város a MAB útvonalhálózatán, ahova napi két A380-assal teljesítenek járatokat. 2018. áprilisától azonban a légitársaság megválik az A380-asoktól, helyettük az Air Lease Corporation-től 12 éves időtartamra lízingelt Airbus A350-900-asok repülnek majd.
Amint arról korábban lapunk is beszámolt a maláj légicég 700 fősre tervezi átszékezni a hat darab A380-as repülőgépét, melyeket zarándokjáratokra és charter járatokra használ majd a légitársaság által alapított leányvállalat.
A légitársaság a rövid távú kapacitás-igények kielégítése érdekében további négy darab A330-300-ast lízingelhet rövid távra, melyről hamarosan dönthetnek. Ezekkel első sorban Kínába kívánnak új járatokat indítani.
A vezérigazgató várakozásai szerint a cég 2018-tól válhat újra nyereségessé, annak ellenére, hogy a low-cost konkurencia – a Malindo Air és az Air Asia – miatt erős nyomás alatt működnek.