A német szövetségi közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt kijelentette, hogy tovább kellene üzemeltetni a berlini Tegel repteret akkor is, ha megnyílik végre az új nagy légikikötő, hiszen utóbbi kapacitásproblémákkal küzdene. A reptérüzemeltető vezetője szerint azonban ez évente száz-kétszázmillió euró többletköltséget jelentene, és Tegel rendbetételére több mint egymilliárd eurót kellene fordítani.

Újabb fejezetéhez érkezett az a vita a berlini repterekről, amelyről az AIRportal.hu is már beszámolt. Ezúttal a német szövetségi kormány közlekedési minisztere, Alexander Dobrindt állt elő azzal, hogy Tegelt nyitva kellene tartani az új Berlin-Brandenburg reptér megnyitása után is – írja az aero.de portál.

Még mindig nem tudni, pontosan mikor nyílik meg az új nagy reptéri terminál (Fotó: Berlin-Brandenburg Airport) | © AIRportal.hu

Még mindig nem tudni, pontosan mikor nyílik meg az új nagy reptéri terminál (Fotó: Berlin-Brandenburg Airport)

A múlt heti kijelentése után a napokban megismételte az érveit: szerinte egy nagyvárosban nem elképzelhetetlen több légikikötő üzemelése, és az évek óta átadásra váró, botrányokkal terhelt új nagy reptér kapacitása amúgy sem elegendő már a mostani berlini légiforgalomra sem.

Az AIRportal.hu is megírta, hogy a dinamikus fejlődésnek és a sorozatosan elhalasztott megnyitásnak köszönhetően a 27 millió utasra tervezett új, Schönefeld bővítéseként megépített terminálok nem tudnák kezelni a tavaly már 33 milliós forgalmat (Tegelen és Schönefelden együtt jártak ennyien).

A kapacitásproblémát úgy hidalnák át, hogy a schönefeldi terminált tovább üzemeltetnék az új épületegyüttes megnyitása után. Ez mintegy tíz-tizenegymilliós kapacitást jelent. Ehhez kapcsolódóan a gurulóút-hálózat fejlesztését most nyáron el is végzik. Az új terminál – amely műszaki és kivitelezési problémákkal egyaránt terhelt – bővítését is tervezik azonban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanakkor a szövetségi kormány egy szóvivője a miniszter ötletére azt közölte, hogy az állam tartja magát ahhoz a több mint húsz éves határozathoz, hogy az új megnyitásakor a régi repteret bezárják. A szóvivő szerint Alexander Dobrindt a „magánvéleményét” nyilvánította ki.

A berlini légikikötőket üzemeltető cég vezetője, Engelbert Lütke Daldrup szerint „nem opció számukra” Tegel továbbműködtetése, a két helyszín többletköltséget jelentene.

Az aero.de cikke szerint erről a tárcavezető kijelentése után beszélt. A portál másik írása alapján bővebben is kifejtette az érveit.

Tegel továbbműködtetése az új reptérrel párhuzamosan száz-kétszázmillió eurós (inkább utóbbihoz közelebb álló) többletköltséget jelentene. Emellett a a tegeli infrastruktúra rekonstrukciójára mintegy egymilliárd eurót kellene fordítani ez esetben.

A hírekre reagálva a brandenburgi tartomány gazdasági minisztere, Christian Görge úgy fogalmazott: a szövetségi közlekedési miniszter kijelentése „felelőtlenség”, ugyanakkor nem tudja, hogy a véleménye vajon a kormány véleménye-e, avagy csak a sajátja.

A repülőtér üzemeltetőben a főváros, a szövetségi kormány és a tartomány is résztulajdonos egyébként. Az idén szeptember végi szövetségi választásokkal egyidőben a helyiek népszavazáson is voksolnak, amely felhatalmazhatja a döntéshozókat, hogy újra napirendre vegyék Tegel sorsát. Eddig azt tervezték, hogy ezen a helyen teljesen felszámolják a reptéri infrastruktúrát, és irodaházas-lakóépületes területté formálják.