Mostantól már csak keskenytörzsű repülőgépeket üzemeltet a Tarom: a román nemzeti légitársaság a napokban elbúcsúzott utolsó A310-esétől, így a téli menetrendben szünetelteti több járatát is. A flotta fejlesztésére a közeljövőben sor kerülhet, hiszen 190 körüli ülőhellyel rendelkező repülőgépek rövid- és középtávú bérletére zajlik pályázat jelenleg.
A Madridból Bukarestbe hazatérő 416-os járaton teljesített utoljára szolgálatot a Tarom flottájában még meglévő egy A310-300-as.
A ch-aviation portál híre szerint az YR-LCA lajstromjelű, 636-os gyári számú példányt a tűzoltóság vízágyúi üdvözölték a román főváros repterén.
A típus kivonása miatt a téli menetrendben a román nemzeti légitársaság
felfüggeszti a dubaji, nizzai, genfi és ammáni járatait is.
Az A310-300-asokból hármat üzemeltetett a cég, az egyik a híres 1995-ös katasztrófában semmisült meg Bukarestnél. A most még üzemeltetett példány meglehetősen koros, 1992 januárjában teljesítette első felszállását az információs oldalak szerint, a Tarom azon év decemberében vette át. Érdekesség, hogy régiónk légitársaságai közül a hosszú távú járatokra alkalmas típusok köréből a cseh(szlovák) CSA és a román cég döntött az A310-es mellett, míg a néhai Malév és a lengyel LOT a Boeing 767-esekre szavazott a rendszerváltások idején.
Ez volt az első nyugati gyártmányú repülőgép a szocializmus bukása után a román flottában – írja a svájci portál, amely végül is igaz, bár azelőtt, még a Ceasescu-korszakban Boeing 707-eseket is üzemeltetett a légitársaság.
Mielőtt megszüntette volna tengerentúli járatait, a Tarom a szélestörzsű Airbusaival járt New Yorkba, Szingapúrba, Montréalba, Bangkokba és Pekingbe is, de gyakran megfordultak európai járatokon is, 2003 óta azonban legfeljebb közepes hatótávolságú útvonalakon repülték (például Dubajba).
A román légicég augusztusban írt ki ajánlattételi felhívást (RFP), amelyben 160-190 ülőhelyes repülőgépeket keresett az A310-esek pótlására.
Ezeket két „körben” bérelnék, egyrészt rövid távon (a gyors rendelkezésre állás miatt), wet-lease konstrukcióban, majd ez után több éves dry-lease szerződéssel. A ch-aviation akkori híre szerint a korábbi vezérigazgató az idén év elején azt mondta, Boeing 737-800-asok és Airbus A320-200-asok jöhetnének szóba, tekintve a flotta jelenlegi összetételét.
Az információs oldalak szerint a 9 darab ATR-en kívül négy-négy példány található a gépparkban az A318-asból, a 737-300-asból és a 737-700-asból.
Tavaly röppent fel a hír, amelyről az AIRportal.hu is beszámolt, hogy a Tarom az Airbussal tárgyal egy sajátos konstrukcióról. Ennek értelmében az európai gyártó megvette volna a teljes flottát, majd rövid távú lízingekkel, később pedig vadonatúj példányokkal frissítette volna fel a légitársaság gépparkját. Azóta azonban erről nem volt újabb információ, és a vezérigazgató ez év eleji nyilatkozatai alapján az ügylet meghiúsult.
A Tarom az utóbbi években egyre erősebb kihívással kénytelen szembenézni, főképp a Wizz Air, a Ryanair és a helyi Blue Air miatt, a nemzetközi hálózatán tapasztalható verseny mellett már belföldi járatokon is. A privatizáció sokszor szóba került, a Turkish Airlines is szóba került, de még mindig állami kézen van a cég. A profitot a 2017 tavaszán elindítandó újabb költségcsökkentési tervtől várja a kormányzat.