Amerikai lapértesülések szerint a Boeing fontolgatja, hogy leállítja a lassan fogyó 747-es gyártását, miután szeptemberben havi 0,5-re csökkenti a gyártási rátát.
Az ABC Cargo mentheti meg a 747 programot
A Wall Street Journal egy szabályozó hatóságnak benyújtott dokumentumban szúrta ki az erre vonatkozó információt.
Az amerikai repülőgépgyártó ebben az évben eddig 4 darab Jumbo Jetre kapott megrendelést július 19-ig, ebben viszont még nincs benne az a húsz darab áruszállító variáns, amelyet a Volga-Dnepr légitársasági csoport rendelt a farnborough-i légi szalonon. A húsz gépből négyet már korábban átadtak.
A 747-es gyártási rátája jelenleg 1,3, havonta, amelyet szeptemberben 0,5-re csökkentenek, ez azt jelenti, hogy kéthavonta fog egy példány elkészülni.
A gyártás lassítása első sorban a gyengélkedő air cargo piacnak köszönhető, mivel a programot már csak a Freighter verzió tartja életben.
Az IATA legutóbbi statisztikája szerint viszont a légi áruszállítási szektor az év eleji visszaesés után csak kis mértékben növekedett.
Legutóbbi pénzügyi jelentésében a Boeing azt írta, hogy a 747-es iráni gyenge kereslet már plusz költségeket generál, részben emiatt is romlott a cég pénzügyi helyzete a második negyedévben.
A Boeing korábban azzal is számolt, hogy hosszútávon ismét havi 1-re tudja a gyártási rátát emelni. Ennek oka, hogy 3 év múlva több, mint 200 darab Boeing 747-400-as repülőgép éri el az élettartamának végét, ezen repülőgépek újra cserélése pedig potenciálisan fellendítheti a piacot.
A 747-es gyártásának lezárásával egy korszakot is lezárhat a légiközlekedés.
Amint arról korábban beszámoltunk a rivális európai gyártó sem kapott csaknem három évre megrendelést az óriásgépére, ezért megfelezi az A380-as típus gyártási kapacitását az Airbus, 2018-tól évente már csak 12 darab superjumbo legyártását és átadását tervezi az európai gyártó. Az Airbus ugyanakkor hosszú távon hisz a típusban, nem tervezik leállítani a programot.