A Silk Way Airlines is szeretné, ha a Boeing gyártásban tartaná a 747-8F (Freighter) áruszállító repülőgépet – az azerbajdzsáni légitársaság a következő tíz évben legalább húsz darabot is rendelne a típusból.
A Silk Way Airlines a Kína által kezdeményezett „Egy Övezet és Egy Út” kereskedelem élénkítő programjának hivatalos szállító partnere, ebből fakadóan a légitársaságnak várhatóan szüksége lesz a legalább húsz darab Boeing 747-8F nyújtotta kapacitásra – Jahangir Askerov, az AZAL légitársaság-csoport elnöke beszélt, miután a Cargolux Airlines vezérigazgatójával, Richard Forsonbal találkozott Bakuban.
Konkrét rendelési szándékot vagy tárgyalásokat egyelőre sem a Boeing sem a Silk Way nem jelentett be, azonban Jahangir Askerov kérelmet nyújt majd be a Boeingnak, a 747-8 típus gyártásban tartására vonatkozóan – írta a CH-Aviation.
A Silk Way flottájában jelenleg öt Boeing 747-8F és egy Boeing 747-400(FSCD) teljesít szolgálatot. A légitársaság vezérigazgatója már 2017. októberében kilátásba helyezte két újabb áruszállító repülőgép (Boeing 747-8F, vagy 777F) megrendelését, azonban egyelőre konkrét bejelentés még nem történt.
Újabb mentőöv lehet a Silk Way rendelése az Ég Királynőjének
2016-ban a Boeing új megrendelések hiányában kilátásba helyezte a 747-8-as gyártásának leállítását, és ezzel a program végleges befejezését.
A UPS áruszállító cég február elején jelentette be, hogy korábbi 14 darabos megrendelésén felül (melyből eddig 4 darabot adott át a Boeing) lehívja még 14 darabra szóló opcióját.
Ezzel a típus kötelező érvényű megrendelésállománya 24 darabra emelkedett.
Ez a jelenlegi hat darabos éves gyártási ráta mellett 2022-ig biztosít munkát a gyártósornak, még akkor is, ha idő közben más légitársaságok nem döntenek újabb példányok vásárlásáról.