Változtat a legrövidebb törzsű Boeing 737 MAX 7 tervein az amerikai gyártó, a vevők igényeinek megfelelően nagyobb lesz a gép, hogy még két üléssor elférjen a fedélzeten. Ezt a gyártó jelentette be a Farnborough air show első napján.
Kitart a 737 MAX 9 mellett a Boeing
A Boeing hivatalosan megerősítette, hogy a 737 Max 7 terveit megváltoztatták annak érdekében, hogy a repülőgépbe még két üléssor elférjen, hogy 12 utassal többet szállíthasson, a jelenlegi 737-700-as változatnál.
A legrövidebb törzsű MAX utaskapacitásának megnövelése már idén májusban napirendre került, de a Boeing csak most erősítette meg hivatalosan, hogy átdolgozták a típus terveit első sorban a típus legnagyobb üzemeltetői és vásárlói a Southwest Airlines és WestJet légitársaságok igényeinek megfelelően.
A megnövelt 737 MAX 7 néhány centiméter híján két méterrel lesz hosszabb az eredetileg tervezettnél, megnövelik a típus hatótávolságát és a repülőgép teljesítményén is javítanak a forró időjárási körülmények közötti, valamint a magas fekvésű reptereken történő üzemelés érdekében.
Amint arról korábban beszámoltunk, a 737 MAX 7 típusból egyelőre csak három vásárló rendelt, mindössze 60 darabot. A MAX család legrövidebb törzsű, eredetileg 126 utas szállítására képes tagjának eladásait a kanadai Bombardier 135 székes CS300-as típusa veszélyezteti.
John Wojick a Boeing értékesítésért felelős vezetőjének nyilatkozata szerint a típus befogadóképességének megnövelése nem a konkurencia termékeire adott válasz, hanem a potenciális vásárlók igényeinek jobb kiszolgálása érdekében döntöttek emellett.
A Boeing történetében már volt példa hasonló kapacitásnövelésre, a Boeing 737-800 NG befogadóképességét pont két széksorral növelték meg elődjéhez, a 737-400-as változathoz képest.
Az első 737 MAX 7 a tervek szerint 2017 második negyedévében áll majd forgalomba.