Milliárdos veszteségbe sodródott a 2016-os pénzügyi évre rossz befektetései és pénzügyi döntései miatt az Etihad, miközben a személyszállás alapvetően rendben üzemelt.
A légitársaság honlapján közölt eredmények szerint a személyszállításból származó bevételek nem változtak az Etihadnál, ugyanúgy 4,9 milliárd dollárt tettek ki, mint egy évvel korábban, az utasforgalom a 2015-ös 17,6 millióról 2016-ra 18,5 millióra emelkedett, a járatok kihasználtsága pedig 78,6 százalék volt, 0,8 százalékponttal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
A teljes árbevétel 9 milliárdról 8,3 milliárdra csökkent, ez azonban önmagában még nem eredményez milliárdos, egészen pontosan 1,8 milliárdos buktát. Elemzésében az Etihad rámutatott, hogy a szoros árverseny és egyéb piaci nyomások miatt 8 százalékkal csökkent a profitmarzs, ezt viszont ellensúlyozta az egy utaskilométerre vetített költségek 11 százalékos csökkentése.
A társaság mérlegét két fő tétel rontotta. Az egyik a vártnál nagyobb értékcsökkenés, valamint egyes típusok a flottából túl korán történő kivonása volt, a másik pedig az airberlin és az Alitalia. Utóbbi két társaság története sokak számára ismert, az Etihad számolatlanul öntötte a pénzt a légicégekbe, 2016-ban egészen pontosan 808 millió eurónyi veszteséget okozva.
Ezek mellet eltörpül az üzemanyagokkal kapcsolatos fedezeti ügyletek negatív egyenlege, ezt külön az Etihad nem is számszerűsítette, csak megjegyezte, hogy ez is rontotta a mérleget.
Elemzésében az Etihad vezetői azt hangsúlyozták, hogy a fő tevékenység, a személyszállítás sikeres volt, csupán a befektetések és egyéb pénzügyi manőverek nem sikerültek jól, amelyek után az a legkevesebb, hogy áttekintik a légitársasági portfoliójukat. Ezt követően nem lennénk meglepődve, ha az Alitalia után az airberlin kezét is elengedné az Etihad.