Komoly pénzügyi problémákat okozhat a Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. (MGH) számára az airberlin német légitársaság fizetésképtelensége és a cég ellen tegnap elrendelt csődeljárás. A csődöt jelentő légitársaság budapesti járatait az MGH szolgálja ki Ferihegyen.

Nem sült el túl jól a német légitársaság és az Etihad együttműködése, az arab cég végleg kihátrált az airberlin mögül. (Fotó: AIRportal.hu)

A HírTV információi szerint a magyar állami földi kiszolgáló vállalat évente nagyjából 250 millió forintot szedett be az Air Berlin gépeinek kiszolgálásáért – ez a Malév GH éves bevételeinek mintegy 5 százaléka.

Az állami földi kiszolgáló cég komoly bevételtől eshet el a cég megszűnése esetén, így az airberlin tegnap bejelentett csődje alakíthatja a földi kiszolgáló piac folyamatait a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – írja a cikk.

A lap arról nem közölt információt, hogy a fizetésképtelenné vált airberlin mekkora tartozásokat halmozott fel eddig az MGH és a Budapest Airport felé.

A mérlegadatok szerint a magyar állami földi kiszolgáló cég 2015 és 2016 során 1,1 milliárd forint veszteséget termelt, saját tőkéje már több, mint egy éve negatív tartományban van, jelenleg mínusz nyolcszázmillió forint. Tavaly december 31.-én a mérlegadatok szerint 2,8 milliárd forint adósságállománya volt az állami cégnek.

Panaszt nyújtott be a Ryanair az airberlin-csőd kapcsán

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, az airberlin 2017. augusztus 15-én jelentette be, hogy fizetésképtelenné vált, ezért csődvédelmet és fizetésképtelenségi eljárást kezdeményezett maga ellen.

A légitársaság üzemelése ugyanakkor nem állt le, a járatok normál rend szerint közlekednek, a menetrend változatlan és jegyet is lehet foglalni.

Az airberlin közleménye szerint a német állam 150 millió euró áthidaló kölcsönt biztosít az airberlinnek az üzem zavartalansága érdekében. Eközben a tárgyalások tovább folynak a Lufthansával és más piaci szereplőkkel a cég egyes részeinek értékesítéséről.

A Ryanair ugyanakkor már tegnap bejelentette, hogy az Európai Bizottságnál és a német versenyjogi hatóságnál panaszt nyújtanak be, mert álláspontjuk szerint a német kormányzat és a Lufthansa összejátszik, hogy a német légitársaság kezére játssza át az airberlin maradványait,
valamint a kormány az EU jogszabályaival ellentétes támogatást nyújt a becsődölt légitársaság részére.