Japán második legnagyobb légitársasága, az All Nippon Airways (ANA) iPadekkel segíti hat ezer légi utaskísérőjének mindennapos munkáját. A digitális eszközzel a dolgozók adminisztratív feladatait könnyítené meg a légitársaság. Októbertől kezdik meg a stewardessek képzését, első körben 700 munkavállalót tanítanak meg az iPad használatára.

Az All Nippon Airways egyik B777 fedélzete.

All Nippon Airways (ANA) announced it will supply all 6,000 cabin attendants with iPads, technology it said will “improve the quality of the passenger service offered and raise cabin attendant productivity.”

According to ANA, the iPads will replace the traditional paper training manuals and ensure that staff will “always be able to access the latest information wherever they are.” They will also cut down on printing and distribution costs. ANA’s flight attendants have three training manuals weighing 2 kg., compared to the lighter and slimmer 0.7 kg. iPad. The airline said the traditional training manuals had to be updated and reprinted several times a year but this will now be done electronically.

“By moving away from centralized training and instead providing self-taught lessons on the iPad, cabin attendants will be able to acquire knowledge without traveling to training facilities. E-learning will make the training process easier and shorter as crew members can learn at any time and in any place,” said ANA.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Approximately 700 flight attendants will begin trialing the iPad from October; full roll out is expected in April 2012, according to the carrier.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!