Folytatódik az Etihad Airways átalakítása a 2016-os nagy veszteség után, ennek újabb áldozata Peter Baumgartner vezérigazgató, aki elkezdte a cég reorganizációját.
A Reuters szerint helyét a cégcsoport vezetésével megbízott Tony Douglas veszi át, Baumgartner pedig a jövőben tanácsadóként vesz részt a társaság irányításában.
Az átalakítás következő fázisában az Etihadot hét divízióra osztják fel, ezek vezetői a vezérigazgatónak jelentenek. A cég állítása szerint így hatékonyabban tud majd üzemelni, és végre visszatérhet a „zöld zónába”, vagyis a profittermeléshez. Külön divízióba rendezik az üzemelést, a kereskedelmi tevékenységeket, a karbantartást, a fenntartást, a humán erőforrás menedzsmentet, a pénzügyi, illetve a támogatói területet.
Arról azonban semmilyen részletet nem közöltek, hogy mekkora megtakarítást várnak ettől.
Az állami tulajdonú Etihad egyébként is titkolózik a pénzügyi eredményeit illetően. Csak az ilyen nyilatkozatokból tudható, hogy a 2016-ban az airberlin és az Alitalia miatt milliárd dolláros veszteséget nem sikerült teljesen ledolgozni. A cég azóta nem tett közzé üzleti jelentést, ahogy a Qatar Airways sem a diplomáciai válság kirobbanása óta.
Az eddigi lépésekről is viszonylag keveset tudni, egyelőre annyi szivárgott ki, hogy egyes útvonalakon visszafogják a kapacitásokat, illetve áttekintik géprendeléseiket. Emiatt az Airbus és a Boeing is berezelt, főleg Toulouse-nak van félnivalója, az Etihad megrendelt gépeinek többsége ugyanis Airbus gyártmányú.
Ezek a lépések egy az európaitól eltérő konszolidációs folyamat képét mutatják. Az öreg kontinensen a kevésbé erős légitársaságok egyszer csak megszűnnek, az öbölben a Flydubai és az Emirates kooperációja zajlik, az Etihad pedig egyelőre kapálózik a víz felszínén maradásért.