Aggodalmát fejezte ki az Airbus és a Boeing az Etihad 2 milliárdos vesztesége miatt. Attól tartanak, hogy az abu dzabi székhelyű társaság számos megrendelését visszamondja.

A Reuters négy, egymástól független forrására hivatkozva azt írta, hogy Toulouse-ban és Chicagóban is felkészültek arra, hogy nagyobb mennyiségű megrendeléstől esnek el az Etihad újabb milliárdos vesztesége után következő átstrukturálás miatt.

Az Etihad még a 2016-os évre jelentett tavaly 2 milliárd dolláros veszteséget, amelyet a partner légitársaságok, az airberlin és az Alitalia csődje okozott. A társaságon belül ezért reorganizációra van szükség, bár arról egyelőre nem érkeztek hírek, hogy az Etihad módosítaná géprendeléseit.

Egészen idáig, a Reuters névtelenséget kérő, az ügyet jól ismerő forrásai ugyanis azt mondták a hírügynökségnek, hogy az Etihad kész módosítani a 160 gépes rendelésállományát. A lehetséges lépések között típuscserék, késleltetett átvételek és lemondások is szerepelnek.

Az értesüléseket sem a légitársaság, sem az Airbus, sem pedig a Boeing nem kommentálta.

Leginkább az Airbusnak fájhat a feje, mert a 160 gépes megrendelés több, mint fele, 88 a toulouse-i gyártó típusaira vonatkozik, köztük 62 darab A350-esre. A Boeing felé 78 darabos állománnyal bír az Etihad, ebből 52 darab vonatkozik Dreamlinerekre. Ezeket azonban még akkor kötötték, amikor az előző vezetés előre menekülve, és a partner társaságokra alapozva agresszív terjeszkedést tűzött ki célul. Ez viszont az Alitalia és az airberlin csődjével kútba esett.

Április végén Tony Douglas, a légitársaság vezetője komolyabb részletek nyilvánosságra hozatala nélkül azt mondta, szeretnék az Etihadot fenntartható növekedési pályára állítani.

Amint korábban megírtuk, új flottapolitikán és stratégián dolgozik a súlyos pénzügyi terhekkel küzdő Etihad-csoport, ennek részeként lehetséges, hogy repülőgép-rendeléseket is lemond. Az abu-dzabi légitársaság leállította öt A330F áruszállítóját is, és csak a nagyobb kapacitású Boeing 777F-eket közlekedteti.