Új flottapolitikán és stratégián dolgozik a súlyos pénzügyi terhekkel küzdő Etihad-csoport, ennek részeként lehetséges, hogy repülőgép-rendeléseket is lemond. Az abu-dzabi légitársaság leállította öt A330F áruszállítóját is, és csak a nagyobb kapacitású Boeing 777F-eket közlekedteti.

Az Airbus A340-500-as és -600-as repülőgépeket már tavaly kivonta a légitársaság. (Fotó: AIRportal.hu)

A sikertelennek bizonyult részesedésvásárlási stratégiája után gőzerővel dolgozik az új elképzeléseken az Etihad Aviation Group.

Az abu-dzabi székhelyű, az Emirátusok nemzeti légitársaságaként definiált Etihad Airwayst is tulajdonló holding új flottapolitikát is készít a nemrég szolgálatba állt új igazgató, Tony Douglas vezetésével – írja a Bloomberg hírügynökség.

Az új stratégia részeként lehetséges, hogy lemondanak repülőgép-megrendeléseket is.

A légitársaság az Airbus és a Boeing felé egyaránt jelentős szerződésállománnyal bír. Több tucatnyi A320neo-típuscsaládba tartozó repülőgép mellett A350-eseket, Boeing 787-eseket és új generációs 777-eseket is vár.

Kérdőjelessé vált a további új Dreamlinerek érkezése is (Fotó: Etihad)

Az Etihad Airways vezetője, Peter Baumgartner eközben megerősítette a korábbi híreket, hogy az Etihad Airways átmenetileg leállította öt A330F típusú áruszállító repülőgépét, és csak a nagyobb kapacitású Boeing 777F-ek teljesítenek dedikált cargojáratokat.

Közlése szerint ez rendkívül óvatos kapacitáscsökkentés csupán, hiszen az utasszállító járatok rakterében is kínálnak áruszállítási lehetőséget.

A Reuters információit arról, hogy pilótáknak fizetés nélküli szabadságot ajánlottak fel, a cég nem kívánta kommentálni. Baumgartner egyébként már korábban bemutatta a légitársaságnak az új stratégiáját, amely szerint további költségcsökkentésre van szükség, és újra kell pozicionálni az Etihad Airwayst.

Tony Douglas a cégcsoportot és a végül súlyos veszteségeket termelő részesedésvásárlásokat kidolgozó James Hogant váltotta nemrég. A számos problémával és veszteségekkel küzdő légitársaságok, például az Alitalia és az Air Berlin miatt 2016-ban rekordméretű, 1,8 milliárd dolláros veszteséget hozott össze az Etihad-holding.

Azonban maga a légitársaság üzemi szinten jól teljesített, de többek között a Közel-Keleten tapasztalható túlkapacitás és az olajipar gyengélkedése miatt a bevételek és profitok is kisebbek lettek az elmúlt időszakban, amely nem könnyít az Etihad helyzetén.