Milliárdos veszteségbe sodródott a 2016-os pénzügyi évre rossz befektetései és pénzügyi döntései miatt az Etihad, miközben a személyszállás alapvetően rendben üzemelt.

A légitársaság honlapján közölt eredmények szerint a személyszállításból származó bevételek nem változtak az Etihadnál, ugyanúgy 4,9 milliárd dollárt tettek ki, mint egy évvel korábban, az utasforgalom a 2015-ös 17,6 millióról 2016-ra 18,5 millióra emelkedett, a járatok kihasználtsága pedig 78,6 százalék volt, 0,8 százalékponttal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

A teljes árbevétel 9 milliárdról 8,3 milliárdra csökkent, ez azonban önmagában még nem eredményez milliárdos, egészen pontosan 1,8 milliárdos buktát. Elemzésében az Etihad rámutatott, hogy a szoros árverseny és egyéb piaci nyomások miatt 8 százalékkal csökkent a profitmarzs, ezt viszont ellensúlyozta az egy utaskilométerre vetített költségek 11 százalékos csökkentése.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


A társaság mérlegét két fő tétel rontotta. Az egyik a vártnál nagyobb értékcsökkenés, valamint egyes típusok a flottából túl korán történő kivonása volt, a másik pedig az airberlin és az Alitalia. Utóbbi két társaság története sokak számára ismert, az Etihad számolatlanul öntötte a pénzt a légicégekbe, 2016-ban egészen pontosan 808 millió eurónyi veszteséget okozva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezek mellet eltörpül az üzemanyagokkal kapcsolatos fedezeti ügyletek negatív egyenlege, ezt külön az Etihad nem is számszerűsítette, csak megjegyezte, hogy ez is rontotta a mérleget.

Elemzésében az Etihad vezetői azt hangsúlyozták, hogy a fő tevékenység, a személyszállítás sikeres volt, csupán a befektetések és egyéb pénzügyi manőverek nem sikerültek jól, amelyek után az a legkevesebb, hogy áttekintik a légitársasági portfoliójukat. Ezt követően nem lennénk meglepődve, ha az Alitalia után az airberlin kezét is elengedné az Etihad.