Megosztja a repülésrajongókat a Lufthansa arculatváltása, de a cég vezető arculatmenedzsere és más szakértők szerint ideje volt a továbblépésnek. Arról is beszélnek, hogy miért hagyta el a légitársaság a repülőgépek farokrészéről a sárga korongot – az úgynevezett „tükörtojást”.
Harminc év után megújította az arculatát az immár ötcsillagos Lufthansa. A sárga szín visszaszorult, a repülőgépeken csak a bal oldali első ajtóknál marad egy kisebb felületen, a kék mélyebb árnyalatú lett, és a függőleges vezérsíkon is átalakult a logó, a nevezetes daru-figura.
A cég vezető arculatmenedzsere, Ronald Wild az aerotelegraph.com portál cikke szerint a Lufthansa fedélzeti magazinjában megjelenő interjúban azt mondja: itt volt már az idő a módosításra. Szerinte bár egy légitársasági arculatnak időtlennek kell lennie, meg is kell felelnie az új korszaknak.
Úgy fogalmaz: a logó, azaz a daru alakja egyszerűen szép kép, látszik rajta, hogy annak idején, száz évvel ezelőtt kézzel rajzolták, nem számítógépen. A hatvanas években hozzáadott kört megtartották, de egy kis módosítással magát a madárformát légiesebbé és dinamikusabbá tették.
Mint rámutatott, az utóbbi harminc évben sok minden rárakódott a Lufthansa-arculatra, ezért most egységesíteni kellett.
A fődizájner elmondta azt is, hogy a kék szín az új fókusz, és ezt az árnyalatot külön a cégnek hoztak létre.
A felirat is módosult egy kissé: Wild közölte, hogy gondolkodtak egy olyan verzión, amelyben az u betűnek nem volt szára, de rájöttek, hogy ez rontaná az olvashatóságot.
Hangsúlyozta, hogy egy márka feliratának és saját betűtípusának minden körülmények között működnie kell, a nagyobb felületektől a legkisebbekig, és sokan nem hinnék, hogy ez milyen nehéz feladat.
Nem volt könnyű megválni a sárga színtől, de mivel egy jó dizájn egyetlen fő színből áll, és ez a kék, meg kellett hozni ezt a döntést a vezető arculatfelelős szerint. Ezért szűnt meg a „tükörtojás” a repülőgépek vezérsíkján, a daru alakja körül.
Ronald Wild tájékoztatása szerint a flotta átfestése jó néhány évig eltart majd, és a kisebb, de tartós használati tárgyak – mint mondjuk a márkázott vállfák – addig maradnak szolgálatban, amíg ki nem kell dobni őket.
A portál megkérdezett független szakértőket is, kommunikációs és arculattervező cégektől.
Az IAG-holding új fapadosa, a LEVEL arculatáért is felelős Superunion cég németországi vezetője, Tobias Phelps szerint is szükséges volt a lépést megtenni.
A Lufthansa sok éve azon dolgozik, hogy világszinten prémium légitársaságként tekintsenek rá, ezért jó döntés volt a sárgától és szürkétől megválni – mondja Phelps.
Ugyanis szerinte a sárga nagyon „hetvenes évek”, és úgy véli, a repülőgépek farokrészén a sárga korong olyan volt, „mint ha valaki a falhoz vágott volna egy tükörtojást”.
A madárfigura megőrzéséről azt mondja: magától értetődő, hiszen ez a logó olyan identitásképző, mint a csillag a Mercedesnek, vagy a Nike-pipa és az Adidas három csíkja.
Christine Lischka, egy kommunikációs cég munkatársa szerint a Lufthansa megújulása mintaszerű, az új arculat egyértelműbb, frissebb és elegánsabb a réginél.
Az új színösszeállítás szerinte a digitalizáció miatt is jó lett, mert manapság a minél egyértelműbb színezés a szükséges. A kék az eleganciát, az érettséget, a státuszt, a teljesítményt szimbolizálja, ezért ennek megtartása is logikus.
A szakértő szerint a sárga érzelmi szín, az emberséget, a bizalmat és a melegséget jelzi, ezért a megtartása ott, ahol emberek közötti kapcsolat alakul ki, szintén jó döntés.
Ilyen például a jegyek, a reptéri infópontok és hasonlók, ahol mint a Lufthansa közléséből kiderül, megmarad ez a szín.
Christine Lischka szerint az, hogy sokan siratják a sárgát, ugyancsak e szín érzelmi töltete miatt következett be.
Mint hozzáteszi, a Lufthansa egyre inkább egy hűvös nagyvállalat képét öltötte magára a nagyközönség előtt, ezért mondják azt sokan: „és most még a sárgát is elveszik tőlünk!”. Ezért is üdvözli a megtartását a fent említett területeken.
Érdekes ugyanakkor, hogy szerinte alig hallani olyat, aki a szürke eltűnését sajnálja.
A portál készített egy olvasói felmérést is, a mintegy négyezer szavazó 27 százaléka szerint nagyon jó az új arculat, 52 százalék semlegesen nyilatkozott, és 21 százalék véli úgy, hogy förtelmes.