Az American Airlines három leányvállalata gondolja úgy, hogy a 15 000 dolláros belépési bónusz segítségével könnyebben tudják foltozni a pilótahiány okozta lyukakat.

A repülőgépek egyre jobbak, de lesz rájuk elég pilóta? A 737 MAX-8 prototípus pilótafülkéje. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A repülőgépek egyre jobbak, de lesz rájuk elég pilóta? A 737 MAX-8 prototípus pilótafülkéje. (Fotó: Boeing Company)

Az American Airlines három teljes tulajdonú leányvállalata, az Envoy Air, a Piedmont Airlines, valamint a PSA Airlines egyszerre jelentették be, hogy 15 000 dolláros (4,2 millió forint) bónuszt kínálnak azoknak a pilótáknak, akik aláírnak hozzájuk, értesült az ATW.

Mindezt nem azért teszik, mert már nem tudják mire költeni a pénzt, sokkal inkább azért, mert ahogy számos légitársaságnál, úgy a tengerentúl regionális cégeinél is komoly problémát jelent az egyre növekvő pilótahiány.

A Regionális Légitársaságok Szövetségének (RAA – Regional Airline Association) elnöke, Faye Malarkey Black szerint 2015-ben nagyjából 5000 pilótát tudott volna felszippantani a munkaerőpiac, ennek ellenére csak alig háromezret sikerült felvenni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ok, hogy az FAA követelményei szerint 1500 repült óra kell a kereskedelmi pilótává váláshoz (további feltételek mellett), és egyszerűen nincs akkora létszám, aki ennyi repült idővel rendelkezik.

Az Envoy, a Piedmont és a PSA egyaránt úgy gondolja, hogy a 15 000 dolláros belépési bónusz kellő motivációt jelenthet az új pilótáknak és azt is megemlítik, hogy aki náluk elhelyezkedik, megfelelő képzési és előrelépési lehetőségeket kap, nem is beszélve arról, hogy néhány éven belül American Airlines pilóta lehet.

Mindemellett további ösztönzést jelenthet a már alkalmazásban lévőknek az az 5000 dolláros jutalom, amit azokért kapnak, akikből úgy lesz pilóta, hogy ők hozták be a céghez.

Hogy mekkora problémát jelent a pilótahiány, arról akár a Republic Airways is tudna mesélni, hiszen március végén ez az ok volt a kiváltója annak, hogy csődvédelmet kellett kérniük, mivel megfelelő létszám hiányában, csökkenteni kellett a járataik számát, ez pedig bevételkieséshez vezetett.

A cég vezérigazgatója szerint pontosan emiatt rossz az FAA előbb említett minimum 1500 órás szabályozása, mert ilyen helyzetbe kerülhetnek a társaságok. Kontraként szerepelhet, hogy közben az öregebb pilóták olykor kritikával illetik a fiatalabbak amiatt, hogy nincs meg bennük a kellő rutin, így ha csökkenne az 1500 órás limit, az talán még kevesebb tapasztalatot jelentene.