Novemberben állítja üzembe a Budapest Airport az új poggyászosztályozó csarnokot és átszállófolyosót Ferihegyen már áll az a 240 tonnás acélszerkezet, amely novembertől ideiglenes poggyászosztályozó csarnokként és átszállófolyosóként szolgálja a repülőtér 2-es terminálját. A két építményre azért van szükség, mert a jelenlegi létesítmények egy részét lebontja a Budapest Airport (BA), hogy előkészítse a helyet a 2A és a 2B terminált összekötő impozáns SkyCourt nevű terminálépület számára.
Az 1580 négyzetméter területű poggyászosztályozó csarnokban és a poggyászfolyosóban hat darab, összesen 600 méter hosszú poggyászszalag kanyarog. Szükség is van erre a kapacitásra, hiszen november elejétől a 2B terminálon feladott összes bőrönd és küldemény ezen az épületen keresztül jut el a megfelelő repülőgépig, illetve ezeken a szalagokon jut be az épület érkezési poggyászkiadójába.
Az átszállófolyosó a 2A és a 2B terminált kapcsolja össze. A 300 méter hosszú és 851 négyzetméter területű folyosót a Budapest Airport azon utasai használhatják várhatóan november elejétől, akik egy schengeni országból érkezve nem-schengeni úti célra szeretnének tovább utazni, illetve akik budapesti átszállással nem-schengeni országból igyekeznek a schengeni övezetbe. A közel három méter széles hidat légkondicionáló és fűtő berendezéssel látják el. A folyosó egy szakasza alatt halad majd az ideiglenes poggyászosztályozó hat új poggyászszalagja is. Mindkét oldalon ablakok sora fut végig, így az átszálló utasok testközelből láthatják az előtér nyüzsgő életét és a 2-es terminálon zajló építkezéseket.
Az ideiglenes poggyászosztályozó és átszálló folyosó építése a BA 65 milliárd forintos fejlesztési programjának előkészítő munkálatai közé tartozik. A két építmény várhatóan október közepére készül el. Ekkor veszi kezdetét a 2-es terminál fejlesztésének 1. szakasza, melyben a BA a terminál közepét elbontja, hogy a helyére a SkyCourt, azaz Égi Udvar névre keresztelt új terminálépületet felépítse.
Stephan Schattney, Budapest Airport fejlesztési-igazgatója elmondta: „A repülőtér szívében, a 2A és a 2B terminál találkozásánál zajlanak a munkálatok, méghozzá egy igen forgalmas időszakban. Kicsit olyan ez, mintha futás közben végeznénk el egy bypass műtétet. Úgy kell egyik napról a másikra átállítanunk a poggyászrendszert, hogy az utasaink semmit se vegyenek észre a bonyolult folyamatokból. Ha az ideiglenes építményeket átadtuk az utasoknak, akkor már nyugodtan koncentrálhatunk a repülőtér fejlesztési munkálatok leglátványosabb elemére, a SkyCourt építésére.”
Kapcsolódó linkek: www.bud.hu