Első fokon háromszázmillió forint bírságot szabott ki a Wizz Airre a fővárosi kormányhivatal, mert öt esetben is fogyasztóvédelmi szabálytalanságot állapított meg a korábban elrendelt vizsgálat.

Ismétlődő jogsértések miatt 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki Budapest Főváros Kormányhivatala első fokon a Wizz Air légitársaságra – közölte a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára szerdán az MTI-vel.

Tuzson Bence tájékoztatása szerint a hivatal az elmúlt két hónapban hét esetben folytatott fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Airrel szemben. Ezekből ötben állapított meg fogyasztóvédelmi szabálysértést. Hangsúlyozta: ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok, ezért a kormányhivatal első fokon 300 millió forint bírságot szabott ki, erről tájékoztatták a légitársaságot.

Fotó: AIRportal.hu

Tuzson Bence kifejtette, „minden esetben a legszigorúbban fellépünk az utasok megtévesztésével, megfelelő tájékoztatásuk elmulasztásával, illetve az ellenük tanúsított jogszerűtlen magatartással szemben”.

A kormányhivatal a május 25-i Frankfurt-Budapest, a június 6-i London-Budapest, a június 19-i Brüsszel-Budapest, a június 25-i London-Gatwick-Budapest és a június 30-i Marosvásárhely-Budapest járattal kapcsolatban állapított meg fogyasztóvédelmi szabálysértést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hír megjelenése után a Wizz Air lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, csalódott a fővárosi kormányhivatal döntésével kapcsolatban. Elsőfokú, nem jogerős határozatról van szó, amelyet a társaság jelenleg is tanulmányoz, és a jövőben ezzel kapcsolatos nyilatkozatot nem tesz – szögezte le a légicég.

Leírták emellett azt is, hogy az elmúlt három hónapban a Wizz Air több mint 60 ezer repülőjáratot üzemeltetett sikeresen, ezek közül a nyári főszezonban kevesebb, mint 1 százalék szenvedett el jelentősebb késést, vagy kellett törölni a járatot.

A Wizz Air elnézést kért az utasoktól és jelezte, minden megtesznek azért, hogy csökkentsék a zavarokat.

A Wizz Air június 25-i London-Gatwick-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járatnál a helytelen utastájékoztatás és az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított magatartás miatt indult eljárás.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) éppen a múlt héten közölte, hogy elfogadta a Wizz Air kötelezettségvállalását egy másik kifogásolt ügyben, a Wizz Flex szolgáltatással kapcsolatban, így az ezt 2010 óta igénybe vevő fogyasztóknak együttesen 250 millió forint kompenzációt fizet a légitársaság. Emellett a díjkülönbözetet is megkapják azok, akik igénybe vették a szolgáltatást, és az új járatra szóló viteldíjuk alacsonyabb lett volna, mint az eredeti repülőjegy ára, mégis a magasabbat kellett kifizetniük.