A Miniszterelnökség írásos válasza alapján a ferihegyi repülőtér előtt, a régi Terminál parkoló területén elkezdett parkolóház a tervezett helyén és formájában nem fog megépülni, mert nem adnak rá engedélyt.

A 444.hu szerint Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára Kunhalmi Ágnes MSZP-s országgyűlési képviselőnek adott írásos válaszában azt közölte, hogy az építési engedélyhez a Hajdu-Bihar-Megyei Kormányhivatal szakhatósági állásfoglalása szükséges.

Forrás: Budapest Airport

Ebben a hatóságként eljáró hivatal azt írta,
a tervezett beruházás – tekintettel arra, hogy vonzáskörzetében több hasonló profilú építmény is található – nem indokolt, továbbá negatívan befolyásolná a jövőbeni tömegközlekedés fejlesztésének lehetőségét, ezért az építési engedély kiadásához szükséges szakhatósági hozzájárulás kiadását megtagadta.

Az ügyben eljáró fővárosi kormányhivatal szakhatósági hozzájárulás hiányában az építési engedély iránti kérelmet elutasította, amely ellen keresetet nem terjesztettek elő, így a döntés jogerőssé vált.

Orbán Balázs azt is írja, hogy a kormány kiemelten kezeli a repülőtér és Budapest kapcsolatának erősítését, de ezt elsősorban a kötött pályás közlekedés kiépítésétől várja. Ezzel kapcsolatban jelezte: a tervek elkészültek, és a megvalósításhoz szükséges engedélyek rendelkezésre állnak. A beruházás a 2021 és 2027 közötti, Európai Uniós költségvetési ciklusban e célra rendelkezésre álló közlekedésfejlesztési forrásokból valósulhat meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A témában megszólalt a Budapest Fejlesztési Központ vezetője, Vitézy Dávid is. Facebook-bejegyzésében egyetértett a hatóság döntésével. Mint írta, meggondolatlan beruházás lett volna egy amúgy csúnya épületet a terminál elé felhúzni, mert a parkolóház a repülőtér előterének legfontosabb, központi zónájában, a leendő vasútállomás és a terminálok közötti területen akadályozta volna az átjárást és ezáltal a vasút megépítését.

Azt is írta, hogy a Budapest Fejlesztési Központ a repülőtér tulajdonosaival együttműködik egy új, hosszú távú fejlesztési koncepció készítésében, amely az új 3-as terminál megépítésén túl biztosítja a repülőtéren a hiányzó parkolási kapacitást, de egyúttal nem akadályozza meg a vasúti bekötést és nem részesíti előnyben az autós megközelítést a vasúthoz képest.

Ezen a központi helyszínen pedig Vitézy közlése szerint a vasútállomást a terminálokkal összekapcsoló, a nemzetközi, távolsági és helyi buszokat is fogadó új épületet terveznek, amely a különböző közlekedési módokkal érkező utasokat fogadja.

Hozzátette: ebben immár a repülőtérrel is egyetértenek, és „jó, hogy magunk mögött hagytuk a parkolóház korábbi, a képen látható terveit”.

A témában kerestük a Budapest Airportot is, amint a reptérüzemeltető válaszol, frissítjük a cikkünket.