Kilencvenhét évnyi szolgálat után szombaton kivonta a forgalomból az utolsó Fokker típusú repülőgépét is a KLM. Ahogy az első, úgy az utolsó járat is Londonból repült Amszterdamba.

Nem túlzás azt állítani, hogy mérföldkőhöz érkezett a KLM, hiszen a holland Fokker gépek közel egy évszázada szolgálnak a királyi légitársaság flottájában. Egyszer azonban mindennek vége, és az utolsó Fokker ma este végleg távozik a KLM-től.

A 22,5 éves, PH-KZU lajstromú 70-es – amelyet még 1995 májusában szállítottak le a KLM-hez – utolsó napján a Cityhoppernek repülve még ellátogatott Düsseldorfba, Norwich-be, Hannoverbe, Brüsszelbe és Luxembourgba, hogy aztán Londonból a 1070-es járattal 20.29-kor megérkezzen Amszterdamba.

A KLM azért választotta a londoni járatot az utolsónak, mert 97 évvel ezelőtt, 1920. szeptember 30-án egy Fokker II-vel repültek először London és Amszterdam között.

Forrás: KLM

Története során a KLM összesen 173 Fokkert üzemeltetett, a dry lease gépeket is beszámítva. Megfordult a légitársaságnál az F27 mellett az F28, az F50, az F70 és az F100-as is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság azért vonja ki a Fokkereket, mert üzemben tartásuk mára nagyon költséges lett egyrészt a kerozinfogyasztása, másrészt pedig a műszaki támogatás miatt, utóbbit ugyanis egyre nehezebb biztosítani, mivel a gyártó húsz éve megszűnt. Az őket váltó Embraerek pedig 22 százalékkal kevesebb kerozint fogyasztanak, és szén-dioxid-kibocsátásuk is kedvezőbb.

A KLM a kivonás után az összes 70-est értékesíteni fogja, múzeumba nem került belőlük egy sem, mivel 100-as Fokkerből már van egy az amszterdami repülőtéren, illetve Lelystadban. emellett egy emlékművet is lelepleznek vasárnap a 97 éves KLM-Fokker együttműködés tiszteletére.