Augusztus elsejétől Alexis von Hoensbroech, a Lufthansa Cargo korábbi kereskedelmi vezetője, a Lufthansa-csoport igazgatótanácsának tagja veszi át az osztrák légitársaság vezetését.
A korábbi vezérigazgató, szintén az anyavállalat által Bécsbe helyezett Kay Kratky 2015-től vezette a Lufthansa-csoport osztrák leányvállalatát, augusztus elsejével azonban a hatvanéves üzletember távozik pozíciójából.
Alexis von Hoensbroech helyét a Lufthansa Cargonál Andreas Otto veszi át, aki ezzel egyidőben marad az osztrák cég kereskedelmi vezetője is.
Hoensbroech kinevezése kapcsán azt nyilatkozta,
az előző évek teljesítményére építve szeretné stratégiailag jobb helyzetbe hozni az Austrian-t.
A szakembernek elsősorban az a feladata, hogy az anyavállalat várakozásainak megfelelő szintre húzza fel az Austrian hatékonyságát – írja az ATW Online.
A cég helyzetét a belső gazdasági és munkaügyi problémákon túl nehezíti a bécsi főhadiszálláson idén felgyorsuló „fapados-forradalom”. Az osztrák légitársaság bázisán ugyanis több diszkont légitársaság is megjelent, vagy növelte jelenlétét idén (például a Laudamotion /Ryanair/, az IAG-hez tartozó LEVEL-Vueling, easyJet, Wizz Air) és kezdett komoly árversenybe az utasokért, egyelőre főleg az Európán belüli és szabadidős útvonalakon, de versenytársnak tekinthető a csoporton belüli Eurowings is. Jövőre már megjelennek az első hosszú távú low-cost járatokat kínáló kihívók is a schwechati repülőtéren.
Ugyanakkor a Flightglobal által megkérdezett Ulrik Svensson, a Lufthansa Group pénzügyi vezetője kijelentette, hogy a légitársasági csoport pénzügyileg erős pozícióban van és jól fel van készülve a bécsi reptéren tapasztalható, erősödő versenyhelyzetre.
Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója szerint ugyanis kérdés, van-e egyáltalán jövője az osztrák cégnek, mivel jövedelmezősége harmada a Lufthansa vagy a Swiss mutatóinak.
Őt igazolja a cég július 31-én nyilvánosságra hozott, nem túl rózsás képet mutató első féléves üzemi eredménye. Az Austrian éppen megúszta a veszteséges üzemelést, szerény 1 millió eurós üzemi eredményt értek el a sógorok, ez 87,5 százalékkal rosszabb, mint tavaly ugyanilyenkor. A bevételek 9,6 százalékkal maradtak el a tavalyi szinttől, de az utasforgalom 9,8 százalékkal 6,3 millióra emelkedett.
Ez az első negyedéves, sztrájkok okozta járattörléseknek köszönhető, és az ezek révén kicsikart kollektív bérmegállapodásnak.