Idén nyáron ünnepli magyarországi jelenlétének huszadik évfordulóját a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vámmentes üzleteinek üzemeltetője a Heinemann Duty Free magyarországi leányvállalata. A Magyar Duty Free Kft. 1998-ban mindössze 640 négyzetméteren kínálta portékáit, napjainkra viszont már 3 üzletet is fenntart a repülőtéri 2. Terminálon összesen 2 320 négyzetméteren.
Nem kevesebb, mint kétszáz alkalmazott dolgozik a Magyar Duty Free Kft. három repülőtéri üzletében, ezek közül a legnagyobb a SkyCourtban található 1500 négyzetméteres „átsétálós” vagyis walk-through rendszerű üzlet, amely mind a 2A mind a 2B terminál felől érkező utasokat fogadja – közvetlenül az utasbiztonsági ellenőrzés után.
A repülőtéri üzletek a megszokott nemzetközi illatszer és kozmetikai márkák mellett márkás italokat, divatcikkeket, játékokat, órákat és divatos ékszereket is kínálnak az utasoknak. Fontos körülmény, hogy a duty free üzletben vásárolt termékek nem esnek kézipoggyász korlátozás alá, tehát érdemes az ajándéknak szánt vásárlásokat közvetlenül a beszállás előtt, még itthon elintézni.
A Magyar Duty Free a Budapest Airporttal és a hazai prémium márkák gyártóival közösen évek óta nagy sikerű kereskedelmi akciókat szervez a hungaricumok kedvelői számára. Ebben a promócióban akár 200 %-os eladási növekedést lehet elérni, köszönhetően a repülőtéri óriás plakátokon is hirdetett akcióknak és a SkyCourtban szervezett kóstoltatásoknak. Az akcióban számos olyan híres magyar termelő vett részt, mint amilyen a Pick, a Zwack vagy a tokaji és a villányi borászatok. Csak szalámiból olyan mennyiség fogy a repülőtéren évente, mint amennyit ezer sertés feldolgozásával lehet készíteni. Naponta átlagban nem kevesebb, mint 850 palack magyar bort adnak el a Magyar Duty Free munkatársai az utasoknak.
„Kiemelt hangsúlyt fektetünk évek óta a magyar gyártók termékeinek támogatására, nem véletlen, hogy a budapesti üzletünk élenjár a helyi, az eredeti márkás élelmiszerek forgalmazásában a Heinemann teljes európai bolthálózatán belül.” – hangsúlyozta Jankovich Ildikó, a Magyar Duty Free Kft. igazgatója.
Hozzátette: „Az elmúlt években a magyar prémium kategóriás termékek aránya elérte a forgalmunk 25 %-át, ami kiemelkedően jó eredménynek számít és ami találkozik a külföldi utasok igényeivel is. Nem kevesebb, mint 30 különféle magyar termék szerepelt nálunk a duty free-termelő-repülőtér hármas promócióban az elmúlt 5 évben.”
A három évvel ezelőtt indított repülőtéri kereskedelmi akciónak köszönhetően a magyar ChocoMe kézműves csokoládétermékei a Heinemann nemzetközi hálózatán keresztül ma már 7 ország 17 kereskedelmi partnerénél is megtalálhatók.
Az évfordulón Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója megjegyezte: „Az elmúlt húsz évben a budapesti repülőtér utasforgalma 3,9 millióról közel 15 milliósra duzzadt, ami 377 %-os növekedést jelent. Kifejezetten büszkék vagyunk arra, hogy ebben a sikerben egy olyan korszerű kereskedelmi partnerrel osztozhatunk, mint amilyen a Heinemann. Az elmúlt két évtizedben a magyar top-termékek forgalmazásának megkerülhetetlen részeseivé váltak, vevőkörük pedig felöleli a világ szinte valamennyi országának utazóit. Számos esetben ők a magyar prémium termékek, a hungaricumok legnagyobb nemzetközi forgalmazói, ami különösen nagy büszkeséggel tölti el a Budapest Airport képviselőit.”