Csökkentette az év végére várható profitkilátásait a Wizz Air, miután a cég büdzséjére jelentős nyomást gyakorol a magas kerozinár.
A magyar kötődésű légitársaság első féléves pénzügyi eredményei pozitívan alakultak, a kimutatás szerint az április-szeptemberi, első féléves (a Wizz Airnél március 31-e a pénzügyi évforduló) időszakban az egy évvel korábbihoz képest 20 százalékkal több, 18,8 millió utast szállítottak, és ugyanekkora mértékben nőtt a bevétel is, amelynek összege 1,3 milliárd eurót tett ki.
A jegyárbevétel 25 százalékkal, a kiegészítő árbevétel (tehát az egyéb szolgáltatásokból befolyt pénz) 12 százalékkal nőtt. Előbbi 858, utóbbi 514 millió eurót tett ki.
A magas kerozinárak miatt azonban a Wizz Air üzemelési költségei a bevételnél nagyobb mértékben, 28 százalékkal nőttek. A két legnagyobb költségtétel közül kerozinra 43, reptéri díjakra 24 százalékkal ment el több pénz, mint egy évvel korábban.
Ennek megfelelően az üzemi eredmény 1,9 százalékkal 300 millió euróra csökkent, az adózott a pénzügyi műveletek pozitív szaldója miatt 1,2 százalékkal 294 millió euróra javult, és rekord szintet ért el a második félévben.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a negyedik pénzügyi negyedévben (2019 elején) érkező első Airbus A321neók tovább javíthatják a társaság egyébként is alacsony költségszintjét, amely egyébként is jelentős védelmet biztosít a drága kerozinnal szemben.
Ennek ellenére a légitársaság kénytelen csökkenteni a teljes éves profitkilátásait és csökkenti a bővülési ütemtervet is, mivel csak a drágább kerozin és a késések 60 millió eurós lyukat ütnek a teljes éves büdzsében. A korábbi 18 százalék helyett 14 százalékos kapacitásbővítéssel számolnak a pénzügyi év hátralévő részében, az év végére várható adózott eredményt pedig a korábbi 310-340 millióról a 270 és 300 millió euró közötti sávba várja a légitársaság.