A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség elemzése szerint a kerozin ára már az utasszámot is visszafogja és ennek hatása már a szeptemberi utasforgalmi adatokban is megmutatkozik.
A montreáli székhelyű kereskedelmi szövetség szeptemberi utasforgalmi elemzésében azt írta, hogy az értékesített utaskilométerben számolt forgalom 5,5 százalékkal ugyan nőtt az előző év azonos időszakához képest, de majd’ 1 százalékkal elmarad az augusztusi növekedési szinttől.
Ennek okaként a szervezet főként a kerozinárat nevezte meg, álláspontjuk szerint az üzemanyag ára olyan magas lett, hogy a légitársaságoknak meg kellett emelniük a jegyárakat, így az olcsó repülőjegy már nem tud elég „felhajtóerőt” generálni a korábbi növekedés fenntartásához.
Emellett a légitársaságok több kapacitást biztosítottak a piacon, mint amekkora a kereslet volt, így nem csak a járatok átlagos töltöttsége csökkent (0,3 százalékkal 81,5 százalékra), de a légitársaságok jövedelmezősége is romlott.
A forgalomcsökkentő tényezők között szerepelt még a hurrikánszenzon is, becslések szerint a bővülési ráta 0,1-0,2 százalékkal lett volna magasabb, ha a kedvezőtlen időjárás miatt nem maradnak el a betervezett utazások.
A szövetség az áruszállító szektorban is talált olyan folyamatokat, amelyek aggodalomra adnak okot. A szektor mindössze 2 százalékkal tudott bővülni az egy évvel korábbihoz képest, ez jóval alacsonyabb, mint az átlagos, 5 százalékos bővülési ráta. Ennek hátterében az IATA szerint az áll, hogy a társaságoknak csökkent a rendelésállománya, illetve a beszállítói hálózat gyengesége miatt növekedett a gyártási és kiszállítási idő.
Bizodalomra ad azonban okot az IATA szerint, hogy a bizalmi indexek magasan vannak, és az e-kereskedelem is egyre csak erősödik.