Vegyesvállalatot hozott létre a Boeing és a Safran, a társaság segédhajtóművek gyártását és karbantartását végzi majd.
A légiközlekedésben a vegyesvállalatok létrehozása a műszaki területen nem egy új dolog, a hajtóműgyártó CFM és International Aero Engines is egy vegyesvállalat, amelyet több piaci szereplő hozott létre. Most viszont a világ egyik vezető repülőgépgyártója, tehát a termékek végfelhasználója lép be a piacra azzal, hogy a Boeing egy joint venture céget alapított a francia Safrannal. Ugyanez a társaság alakítja egyébként a General Electric-kel együtt a CFM International hajtóműgyártót.
A társaságban mindkét félnek 50-50 százalékos részesedése lesz, a cég profilja a tervezéstől a gyártáson át egészen a karbantartásig húzódik, így mindenféle tevékenységet lefednek majd. A munkát a California állambeli San Diegóban kezdik meg a szakemberek, de a cég központját, valamint a gyártási helyszíneket, sőt a cég nevét is csak később nevezik meg.
Philippe Petitcolin, a Safran vezérigazgatója a közleményben azt emelte ki, hogy a vegyesvállalattal innovatív és versenyképes termékeket tudnak majd a piacra dobni. A társaságba a Boeing az ügyfeleit és a repülőgépekkel kapcsolatos tudását, a Safran pedig a komplex, sugárhajtóművek terén szerzett tapasztalatát apportálja.
Stan Deal, a Boeing Global Services elnök-vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy ez a stratégiai befektetés a Boeing fejlődését, terjeszkedését szolgálja.
A Safran és a Boeing között eddig is szoros partneri viszony volt, a CFM hajtóművek vásárlása mellett a két társaság már üzemeltet egy vegyesvállalatot Marokkóban, a MATIS kábelkötegeket, kábelkorbácsokat gyárt.
Az APU-piacon jelenleg két társaság dominál, az amerikai Honeywell és a Pratt & Whittney Canada, előbbinek mintegy 65 százalékos részesedése van, mivel az összes keskenytörzsű gépbe csak ők gyártanak ilyen egységet.