Megékeztek a brit fennhatóság alatt álló Kajmán-szigetek, és a csendes-óceáni Fidzsi-szigetek légitársaságaihoz az első, Boeing 737 MAX 8-as új generációs keskenytörzsűek.
A VP-CIW lajstromjelet viselő, a Cayman Airways látványos festését viselő gép magyar idő szerint november 30-án délután repült át karibi bázisára egyenesen a Seattle-i Boeing gyárból.
A légitársaság a Steven F. Udvar-Házy vezette Air Lease Corporation lízingcégen keresztül kapta meg a gépet, melyre a hosszútávú gépbérleteknél szokásos öt éves időintervallumra írták alá a szerződést.
Ezen kívül a Cayman Airways még további három 737 MAX 8-ast vár flottájába, szintén az Air Lease-en keresztül.
Fabian Whorms vezérigazgató az átvétel kapcsán elmondta, a MAX elődeinél lényegesen nagyobb hatótávolságával új piacok elérését teszi lehetővé számukra az egész amerikai kontinensen.
A cég három kiöregedett Boeing 737-300 Classic-ját és egy darab 737-800NG (Next Generation) gépét váltja le az új generációs keskenytörzsűekkel, amelyeket 2020 közepéig vesz át.
Az első útvonalak, amelyekre a típust beállítják még nem ismertek, a hivatalos közlés szerint 2019 március 2-től induló, Nagy-Kajmán sziget és a coloradói Denver között nyíló új járatot már biztosan a MAX teljesíti.
A Cayman Airways jelenleg a Boeing 737-eseken kívül két DHC-6-300 Twin Otter és két darab Saab 340-es típusú turbó-légcsavaros repülőgépet üzemeltet, de ötven éves története során megfordult már a flottában egy Douglas DC-8 típusú négyhajtóműves is.
Új generációs 737-es a Fidzsi-szigeteken is
Szintén november utolsó napján vette át első 737 MAX 8-asát a Fidzsi-szigetek légitársasága, a Fiji Airways.
A légitársaság összesen öt darabot vásárolt az előző generációnál 1100 kilométerrel nagyobb hatótávolságú, és 14 százalékkal alacsonyabb üzemanyag fogyasztású típusból.
Az új generációs gépekkel csak részben modernizálják a már meglévő, 5 gépes 737-flottájukat, az előző generációs példányok egy része még egy ideig szolgálatban marad.
A Fiji Airways a 737 MAX típuscsalád első üzemeltetője a csendes-óceáni térségben.
A cég 13 ország 31 repülőterére közlekedtet menetrend szerinti járatokat, az Egyesült Államok több városa mellett Hong Kong, Szingapúr és Japán is elérhető velük közvetlenül a csendes-óceáni térségből.