Tavaly után ismét sikeres esztendőt zárhat 2018-ban a Lufthansa Magyarországon, a háromnegyed éves adatok a cégcsoport 7,4 százalékos forgalomnövekedését mutatják – mondta Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi vezetője az AIRportal.hu-nak adott interjújában. A szakember tájékoztatása szerint Debrecenben pedig hamarosan jelentős bővítést hajthat végre a légitársaság.
Az idén eddig már több mint egymillióan repültek a Lufthansa-csoport magyarországi járataival, január és szeptember között 10 százalékkal növelte a légitársaság az itteni kapacitást, a forgalombővülés pedig 7,4 százalékos volt – mondta az AIRportal.hu-nak Antal Gábor, a holding magyarországi vezetője. Bár ez az adat némi csökkenést is jelent a járatok töltöttségében, az előzetes foglalások és trendek arra engednek következtetni, hogy ez csupán átmeneti lehet – tette hozzá.
Ezekkel az adatokkal a holding a hálózatos légitársaságok között megőrizte piacvezető helyét Budapesten, és abszolút forgalomban is tartja a harmadik helyét – mondta.
Tájékoztatása szerint a cégcsoporton belül a legnagyobb magyarországi növekedés a Lufthansa légitársaságnak köszönhető, amelynek itteni utasforgalma 10,3 százalékkal nőtt. Jelentős járatfejlesztés történt a frankfurti útvonalon, ahol a Lufthansa a nyári menetrendben közlekedő hatodik, illetve a téli menetrendben közlekedő ötödik napi járat révén mintegy 20 százalékkal növelte kapacitását, utasszáma pedig még ennél is nagyobb mértékben bővült. Ennek is köszönhetően ma már London után Frankfurt a második legnépszerűbb útvonal Budapestről.
Szintén jó eredményt ért el a Eurowings, amely 13 százalékkal tudta növelni utasai számát a Budapest-Düsseldorf járaton, amelyen egyre nagyobb a továbbutazók aránya, mivel itt a Lufthansa-csoport járataira biztosított az átszállás.
A debreceni jelenlétükkel kapcsolatban Antal Gábor azt hangsúlyozta, hogy rendkívül pozitív az utasok visszajelzése, a járatok kihasználtsága a hét több napján megelőzi a budapestiekét, az új gyártókapacitások megjelenése a városban pedig újabb lendületet adhat a további hálózatfejlesztésnek.
A vezető úgy fogalmazott, hogy „áttörés várható”, mivel a jelenlegi kapacitás várhatóan nem lesz elég a jövőbeni növekedés kiszolgálására, így a kereslet függvényében kapacitásbővítésre lehet szükség Debrecenben. Ezeket a járatokat főként üzleti utasok használják, a 40 ezres müncheni magyar közösség miatt a magánutasok száma is emelkedik. Korábban még az utasok egyharmada volt átszálló utas, mára ez az arány közel kiegyenlített, akárcsak a budapesti járatoknál, és a legtöbb átszálló utas mindkét repülőtéren Észak-Amerika felé tart – fűzte hozzá Antal Gábor.
Elmondása szerint a Lufthansa arra számít, hogy Sármelléken jövőre is megmaradnak a nyári időszakban szombatonként közlekedő charterjáratok, amelyeken az idén 6 százalékos növekedést regisztráltak, és 2019-ben is bővülésre számítanak.
A statisztikák szerint Magyarországról a legtöbben Frankfurtba, Zürichbe és Brüsszelbe utaznak, Európán belül az átszállók főként Stuttgartba, Genfbe és Madridba mennek tovább, míg a hosszútávú járatoknál továbbra is New York, Miami és Los Angeles vezet, de jelentős forgalombővülést mértek Bostonba és San Franciscóba is.
Az idén tapasztalt késésekkel kapcsolatban Antal Gábor leszögezte: a német légitársasági csoport magyar járatait jelentős mértékben nem érintette a jelenség, és erre számítanak 2019-ben is, ugyanakkor az Airbus A320neók hajtóműgondjai miatt még jövőre is lehet némi zavarra számítani.