Menekül az esetleg megállapodás nélkül lezajló Brexit elől a Ryanair: a fapados légitársaság elköltözteti központi pótalkatrész-raktárát az Egyesült Királyságból.
Bár az elmúlt időszak politikai eseményei alapján már az sem látszik biztosnak, hogy március 29-én kilép az Egyesült Királyság az Európai Unióból, a légitársaságok folytatják a felkészülést a megállapodás nélküli (úgynevezett no-deal vagy hard) Brexitre.
Az ír fapados Ryanair ennek részeként a szigetországban található központi pótalkatrész-raktárának készletét a kontinensen lévő technikai bázisaira helyezi át.
A légitársaság karbantartásért felelős vezetője, Karsten Mühlenfeld a DPA hírügynökségnek arról beszélt: ha London-Stansted reptéren hagynák az alkatrészeket, akkor a Brexit esetén az eljuttatásuk a szükséges helyre komoly akadályokba ütközhetne, főként a vámkezelés miatt.
Azt ugyanakkor nem árulta el, hogy a következő időszakban mely raktáraik kapacitását növelik meg, mint ahogy azt sem lehet tudni, mekkora alkatrészbázis marad Nagy-Britanniában.
Az ottani bázis fenntartása ugyanis mindenképpen indokolt, mivel a Brexit-felkészülés jegyében létrehozott Ryanair UK leányvállalat jelentős forgalmat bonyolít az országba érkező és onnan induló járatain, és belföldi útvonalakat is üzemeltet.
Az Egyesült Királyság kilépésének kérdéséhez ugyanakkor a holding vezetője, a híresen szabadszájú Michael O’Leary meglehetősen kritikusan, de ugyanakkor derűlátóan közelít.
Véleménye szerint írországi, és ezzel továbbra is Európai Uniós bejegyzésű légitársaságként sokkal jobb helyzetben van a Ryanair, mint a brit bejegyzésű piaci szereplők.
O’Leary ezzel részben a leginkább spanyol-brit vegyesvállalatként definiálható IAG-holdingra is utalt, amely küzd portfóliója és sajátos cégszerkezete fenntartásáért. Ebbe beletartozik a British Airways, a Level és az Aer Lingus mellett a Spanyolország belföldi forgalmának döntő részét bonyolító Iberia és a fapados Vueling is.