Harminc év után búcsúzik a Lufthansa legöregebb Airbus A320-asa, a D-AIPA lajstromjelű gép németországi tiszteletkör után távozik a légitársaság flottájából.

A Flightradar24.com információja alapján lapunk megkeresésére a Lufthansa azt írta, a gépet nem sokkal a berlini fal leomlása előtt, 1989. október 13-án vették át Toulouse-ban. A D-AIPA volt a legelső A320-as, amely végleges német lajstromba került, egyébként a 69. volt a típus gyártósorán, így a korai példányok egyike.

A gép azóta megszakítás nélkül teljesített szolgálatot a Lufthansa belföldi és nemzetközi járathálózatán, repült óraszámáról sajnos a légitársaság nem tudott információval szolgálni.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Végleges kivonása előtt, kedden „Papa Alpha” délután kétórás tiszteletkört tesz Németországban, ennek része egy alacsony áthúzás Hamburgban és a finkenwerderi Airbus-gyárnál. Utolsó kereskedelmi járatát csütörtökön teljesíti a gép, Frankfurtból Brüsszelbe repül, majd onnan visszatér bázisára, Frankfurtba.

A Lufthansának további 11 hasonló korú, 29-30 éves A320-asa van még szolgálatban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az alsó-szászországi Buxtehude városáról elnevezett gép további sorsa nem ismert, de elképzelhető, hogy mások használni fogják még. Az adatbázisok szerint a 29-es, az 53-as és az 54-es gyártási számú A320-asok is repülnek még, de tény, hogy a 70-es sorozatszámig a gépek jelentős többségét már szétbontották, kisebb részét pedig tárolják.

Ezzel egyidejűleg a Lufthansa arról is beszámolt, hogy kedden vette át legújabb A320-asát, a régebbi hajtóműopciós (ceo) gép a D-AIWG lajstromot kapta, az adatbázisok szerint ez a társaság 94. aktív A320-asa.