Új programmal igyekszik tájékoztatni és megnyugtatni a Virgin Australia a repüléstől félő, vagy egyszerűen csak gyakorlatlanabb, aggódóbb utasait az utazás előtt.
A légitársaság szeretné, ha minden utasa kényelmesen és teljes biztonságérzetben élvezhetné a repülést és élné át a fedélzeten kínált utazási élményt.
Vannak azonban olyan utasok, akik túlságosan idegesek egy-egy út előtt – nekik kínál extra szolgáltatást a „nervous flyer program”.
Akik küzdenek valamilyen problémával utazás előtt, túlságosan félnek, idegesek, nem érzik magukat komfortosan a repülés alatt, esetleg nem is igazán mernek emiatt repülőgépre szállni, a jegy vásárlásakor jelezhetik ezt a problémájukat.
A légitársaság már hetekkel az indulás előtt segítséget nyújt tájékoztató e-mailekben, amelyekben arról küld információs anyagokat, hogy miként érdemes felkészülni a repülésre, milyen testi és lelki gyakorlatokkal tréningezheti magát az utas a repülésre.
Mivel tanulmányok alapján az utasok sokkal nyugodtabbak, ha tudják, pontosan mi is történik egy-egy repülőút alatt magával a géppel, a levélben ezen részleteket is megosztják.
A félős utasok a repülés napján is kapnak egy e-mailt, amelyben pozitív üzenetet küld nekik a légitársaság.
Emellett a légiutaskísérők nemcsak kiemelt figyelemmel fordulnak feléjük, de segítenek megtalálni a fedélzeti szórakoztató rendszerben a megnyugvásra legalkalmasabb lehetőségeket is.
A Virgin Australia korábban elkészített felmérése alapján az utasaik 11 %-a él át valamilyen félelmet repülés közben, és a legtöbben igényelnének bizonyos szintű speciális bánásmódot a fedélzeten. A legtöbb esetben már az is segít például, ha valaki elmondja, hogy pontosan mi történik az adott pillanatban, vagy segít elterelni az aggódó utas figyelmét.
A Virgin Australia ezzel egy újabb lépést tesz az utasok jobb kiszolgálása és az utazási élmény javítása irányába – csak úgy, mint a nemrég bevezetett kedvezmény a csecsemőkkel utazóknak, akik eggyel több, ingyen feladott poggyásszal indulhatnak útnak.