Hat és fél millió dolláros, közel 2 milliárd forintos büntetés kiszabását kezdeményezte a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Lufthansára, mert a légitársaság olyan járatokat üzemeltetett, amelyekre nem volt engedélye.

A légügyi hatóság a honlapján olvasható közleményében azt írta, azzal vádolja a Lufthansát, hogy közel 900 olyan járatot teljesített az Egyesült Államokba, amelyre nem volt engedélye. A gyanú szerint a német légitársaság San Diegóba és Philadelphiába repült úgy, hogy pontosan tudta, a birtokában lévő dokumentumok erre nem adnak lehetőséget. A nem amerikai légitársaságok ugyanis csak azokba a városokba üzemeltethetnek légi járatokat, amelyek szerepelnek a légitársaság számára kiállított üzemelési specifikációban (Ops Specs).

A Lufthansa esetében sem San Diego, sem Philadelphia nem volt a listában.

A világosabb Lufthansa-kék a cég egyik Boeing 747-400-as repülőgépén. (Forrás: Lufthansa)

A hatóság adatai szerint a német légitársaság a Frankfurt-San Diego-Frankfurt útvonalon Airbus A340-essel teljesített közel 600 illegális járatot 2018. március 22. és 2019. május 27. között. Frankfurt és Philadelphia viszonylatában 292 járat közlekedett 2018. október 28. és 2019. április 10. között, amelyeket Airbus A330-asokkal és Boeing 747-esekkel repültek.

A légitársaságnak 30 napja van az FAA megkeresésére válaszolni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

 

A Simple Flyingnak a Lufthansa azzal védekezett, hogy az utasok és a járat biztonsága nem sérült, minden biztonsági előírást betartottak, és mindenben együttműködnek az FAA-vel.

Arra a kérdésre, hogy miért nem tűnt fel a hatóságoknak, hogy a Lufthansa engedély nélkül repül,

a Szövetségi Légügyi Hatóság lapunk megkeresésére azt válaszolta, mindig a légicég felelőssége, hogy betartsa a rá vonatkozó szabályokat, és korábban soha nem tapasztaltak ilyen „otromba” szabályszegést, ezért nem is ellenőrizték.

Közölték továbbá, az FAA kétféle módon értesülhet ilyen fajta szabálytalanságról: a hatóság munkatársa ellenőrzést tarthat a repülőtéren és a rampás tiszt bevonásával ellenőrizheti a repülési dokumentumokat, köztük az üzemelési specifikációt. Hozzátették: erre viszonylag kicsi az esély.

A másik módja a turpisság kiderülésének, ha a légitársaság gépe valamilyen incidens része lesz a repülőtéren, akkor ugyanis hivatalból ellenőrzik az összes dokumentumot. Arról nem tudni, hogy a mostani esetre hogyan derült fény.