Több lemondással, mint új megrendeléssel zárta a 2019-es évet a Boeing, az üzemelésre átadott gépek száma pedig a 2018-as szint felére csökkent.
A chicagói székhelyű repülőgépgyártó honlapján közzétett statisztika szerint a lemondásokat nem számolva 246 repülőgépet értékesítettek, a nettó, tehát lemondásokkal együtt számolt érték azonban mínusz 87 példányt mutat, vagyis jóval több gépet mondtak vissza, mint amennyire megrendelés érkezett.
Ez azt jelenti, hogy összesen 333 darabot mondtak vissza. Az Airbushoz viszonyítva ez a szám nem kiugró, sőt, kevesebb is, de az európai gyártó gépeire jóval több megrendelés érkezett.
Egy évvel korábban a Boeing 925 gép gyártására szerződött le.
Hosszú ideje példátlanul rossz ez a statisztika, amelynek hátterében leginkább a 737 MAX-ok repülési tilalma húzódik meg. Amíg a hatóságok nem hagyják jóvá az új verziót, alig van légitársaság, aki rendelne belőle – nagyobb kivétel az IAG, de ez a megrendelés nem került be a könyvekbe -, az átadások pedig csak a repülési engedély újbóli kiadásával indulhatnak újra.
A Boeing statisztikája szerint összesen 47 rendelés érkezett a MAX-okra, de a legtöbb példány megrendelője ismeretlen. 767-esből 11, Dreamlinerből 112, triplahetesből 48 gyártására szerződött le a társaság.
A társaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az átadások is laposan alakultak az előző évihez képest, összesen 380 gépet készítettek ás adtak át üzemeltetésre. A 737-es MAX és Next Generation verzióiból 127-et, 43 darab 767-est, 45 triplahetest, 158 Dreamlinert és 7 Jumbo Jetet készített el és adott át a Boeing.
Ehhez képest 2018-ban a Boeing 806 gépet adott át üzemeltetésre.