Elérte az ötvenet a legyártott, de át nem adott Boeing 787-esek száma, és amellett, hogy lassan elfogy a tárolásukra alkalmas terület, a gyártót anyagilag is nagyon rosszul érinti a helyzet.
A Bloomberg hírügynökség forrásai szerint Charlestonban és Everettben is lassan megtelnek a parkolók az elkészült, de át nem vett Dreamlinerekkel, ezért a Boeing már a Mojave-sivatagba, Victorville-be is repült át új 787-est tárolásra.
Hogy a Boeing kifogyott a helyből, még nem is akkora probléma, anyagilag sokkal rosszabbul érinti a gyártót az ügy, mivel a vételár jelentős részét az átvételkor fizetik ki.
A 737 MAX-ok földre parancsolása óta Dreamlinerből készült a legtöbb, és e programnak kellene pénzt hoznia a gyártónak, de a koronavírus-járvány miatt egyelőre minimális igény van ilyen gépekre.
Pedig még 2019-ben is rekord magas, 14-es havi gyártási rátával ontotta magából a szélestörzsű típust a két üzemegység, noha már akkor is elég telített volt a piac, de a pénzre már akkor is hatalmas szükség volt.
Richard Aboulafia neves légiipari elemző szerint jó oka volt a gyártóknak arra, hogy ne készítsenek annyi szélestörzsűt, a Boeing sem véletlenül csökkentette 10-re a 787-es gyártási rátáját, de a koronavírus-járvány tovább rontotta a kilátásokat.
És miközben öröm az ürömben, hogy a Dreamlinerekre némileg fokozódik érdeklődés, a Boeing emiatt sem lehet teljesen nyugodt, mivel ügyfelei a 777X rovására váltanának a kisebb kapacitású 787-esre, ahogy az Emirates is tette tavaly ősszel.
Az idei első félévben mindössze 36 Dreamlinert vettek át a Boeingtől, ezen belül májusban és júniusban mindössze hármat. Egy évvel korábban még 78 példány „repült ki” a gyártótól ugyanebben a hat hónapos időszakban. Az Airbusnál sem jobb a helyzet, 28 szélestörzsű európai gépet sikerült átadni a január-június között.
Hogy pontosan mekkora anyagi kára keletkezett a Boeingnek, azt egyelőre nem tudni, a társaság július 29-én teszi közzé első fél éves pénzügyi eredményét.