A járvány miatti krízisből a vártnál lassabban épül fel a légiközlekedés, ezzel indokolja az Etihad Airways, hogy több vezetője távozik, tömeges leépítés jön a pilótái és légiutas-kísérői körében, valamint határozatlan ideig nem használja A380-asait.
Közepes méretű légitársaságként folytatná az Etihad Airways, amely a minapi közleménye szerint csak szélestörzsű típusokból álló flottával, karcsúbb, de bővíthető cégszerkezettel lépne a növekedés útjára, ha a légiutazás iránti kereslet majd visszatér a világjárvány után.
Az átstrukturálás következménye, hogy az Etihad jó időre leállítja tíz Airbus A380-as óriásgépét: az első példányt a múlt héten repülték át tárolásra a dél-franciaországi Tarbes-ba, a Reuters értesüléseit a cég megerősítette.
A légitársaság szóvivője elmondta, hogy határozatlan időre letárolják a teljes A380-flottát.
Egyelőre azt sem tudni, hogy mik a tervek a jelenleg 30 gépet számláló, keskenytörzsű A320-as család típusaiból álló flottával.
A működési modell megváltoztatásának első lépéseként menedzsment-pozíciók megszüntetéséről és összevonásáról döntöttek, jó néhány felsővezető távozik a cégtől.
A szervezeti átalakítás célja, hogy hosszú távon is fenntartható pályára állítsák már a pandémia előtt is súlyos pénzügyi gondokkal küzdő légitársaságot, alkalmazkodva a belátható jövőben várt piaci viszonyokhoz.
A légitársaság a Reuters értesülése szerint vasárnap levélben arról értesítette a pilótáit, hogy nincs más választása, azonnal meg kell kezdeni a leépítéseket, három nappal később pedig a légiutas-kísérők kaptak hasonló tartalmú levelet a munkáltatójuktól. A hírügynökség forrásai szerint ezer légiutaskísérőt küldhetnek el.
Az Etihad Airways arról nem közölt részleteket, hogy hány pilótát és légiutas-kísérőt érint a leépítés soron következő hulláma. A légitársaságnál februárban még kétezer pilóta és 4800 légiutaskísérő dolgozott.