Nem biztos, hogy megtartja Airbus A380-asait a Korean Air, mivel az Asianával való egyesülés után az összesen 16 darab óriásgépre egy ideig nem lesz szükség. A társaság várakozásai szerint nyereségesek lesznek egész évben, és versenyképesebbé válik a cég az Asiana felvásárlása után.
Kee-Hong Woo, a Korean Air vezérigazgatója az Aerotelegraph-nak elmondta: az első félévben úgy tudott a légitársaság nyereséges maradni, hogy minden erejüket az áruszállítás felfuttatására fordították, bár helyzeti előnyük volt, mert a többi, alapvetően utasszállító céghez képest sokkal nagyobb kapacitásokkal rendelkeznek.
Ennek ellenére repülőgépek átalakításával és a hatékonyság növelésével még több repülőgépet és járatot tudtak a rendszerbe állítani, emellett jó árat tudtak kérni ezért.
Mivel a légi áruszállításra továbbra is nagy a kereslet, így a nyereségességi mutatók is jobbak, ezek alapján a cégvezető arra számít, hogy a teljes pénzügyi évet is nyereséggel zárják.
Az elnök beszélt az Asianával való egyesülésről is, szerinte ez a fajta konszolidáció Európában és az Egyesült Államokban már lezajlott, Koreában viszont még nem, és emiatt nem tudtak annyira hatékonyan működni, mint az európai, amerikai versenytársaik.
Most azonban az egyesülés olyan szinergiákat hoz létre, amelynek segítségével eredményesebben vehetik fel a versenyt a többi céggel. Reményei szerint a világ tizedik legnagyobb légitársasága jön létre, amelynek alacsonyabb a költségszintje és nyereségesebb, mint korábban.
Ezzel kapcsolatban jelezte: egyelőre az Asiana és a Korean Air is megtartja a saját járathálózatát, illetve egyelőre a brandjét is, továbbá még az átalakítás után sem terveznek létszámleépítést.
A két cég egyesülésekor kiadott sajtóközlemény szerint egyébként a jövőben az Asiana márkanév megszűnik majd.
A jövőbeni flottával kapcsolatban az elnök azt mondta, át kell tekinteniük az óriásgépek üzemeltetési lehetőségét. A 747-esek nagyobb része áruszállító, így azok megmaradhatnak a flottában, de az A380-as repülőgépek (ebből mindkét cég birtokol összesen 16-ot) jövője már kérdőjeleket vet fel.