Nem biztos, hogy megtartja Airbus A380-asait a Korean Air, mivel az Asianával való egyesülés után az összesen 16 darab óriásgépre egy ideig nem lesz szükség. A társaság várakozásai szerint nyereségesek lesznek egész évben, és versenyképesebbé válik a cég az Asiana felvásárlása után.

Kee-Hong Woo, a Korean Air vezérigazgatója az Aerotelegraph-nak elmondta: az első félévben úgy tudott a légitársaság nyereséges maradni, hogy minden erejüket az áruszállítás felfuttatására fordították, bár helyzeti előnyük volt, mert a többi, alapvetően utasszállító céghez képest sokkal nagyobb kapacitásokkal rendelkeznek.

A Korean Air Cargo első áruszállító járatát teljesítő Boeing 777F a budapesti repülőtér Cargo City árukicserélő központjának forgalmi előterén 2020. február 21-én. (Fotó: AIRportal.hu)

Ennek ellenére repülőgépek átalakításával és a hatékonyság növelésével még több repülőgépet és járatot tudtak a rendszerbe állítani, emellett jó árat tudtak kérni ezért.

Mivel a légi áruszállításra továbbra is nagy a kereslet, így a nyereségességi mutatók is jobbak, ezek alapján a cégvezető arra számít, hogy a teljes pénzügyi évet is nyereséggel zárják.

Az elnök beszélt az Asianával való egyesülésről is, szerinte ez a fajta konszolidáció Európában és az Egyesült Államokban már lezajlott, Koreában viszont még nem, és emiatt nem tudtak annyira hatékonyan működni, mint az európai, amerikai versenytársaik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Most azonban az egyesülés olyan szinergiákat hoz létre, amelynek segítségével eredményesebben vehetik fel a versenyt a többi céggel. Reményei szerint a világ tizedik legnagyobb légitársasága jön létre, amelynek alacsonyabb a költségszintje és nyereségesebb, mint korábban.

Fotó: Korean Air

Ezzel kapcsolatban jelezte: egyelőre az Asiana és a Korean Air is megtartja a saját járathálózatát, illetve egyelőre a brandjét is, továbbá még az átalakítás után sem terveznek létszámleépítést.

A két cég egyesülésekor kiadott sajtóközlemény szerint egyébként a jövőben az Asiana márkanév megszűnik majd.

A jövőbeni flottával kapcsolatban az elnök azt mondta, át kell tekinteniük az óriásgépek üzemeltetési lehetőségét. A 747-esek nagyobb része áruszállító, így azok megmaradhatnak a flottában, de az A380-as repülőgépek (ebből mindkét cég birtokol összesen 16-ot) jövője már kérdőjeleket vet fel.