A Korean Air lesz az Asiana Airlines többségi tulajdonosa: az akvizícióról a hétvégén állapodtak meg a tulajdonosok, az Asiana márkanév a jövőben megszűnik majd.

Mint arról a múlt héten beszámoltunk, a Korean Air fő tulajdonosa, a Hanjin, valamint az Asianát a sikertelen tulajdonosváltás óta irányító KDB állami fejlesztési bank hetek óta tárgyalt arról, hogy milyen formában történjen meg az akvizíció.

Akkor a Jonhap koreai hírügynökség azt jelentette, hogy a Hanjin 30 százalékos tulajdonrészt szerzett volna. A Reuters friss híre azonban arról szól, hogy

63 százalékos tulajdonrészt szerez a Hanjin, miután 1,3 milliárd USA-dollár értékben vásárol régi és új kibocsátású Asiana-részvényeket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ügylet anyagi hátterét egy 2,2 milliárd dolláros kötvénykibocsátással oldja meg a Korean Air. Ebből az anyavállalat is venni fog, a Hanjin ezt a KDB 800 millió dolláros befektetéséből is finanszírozza.

A Korean Air kötelezettséget vállalt arra is, hogy kifizeti az Asiana tartozásait. A tranzakció 2021 második felében zárulhat le, újabb reorganizáció nem lesz, de a Jin Air, Air Busan és Air Seoul fapadosokat összeolvasztják.

Ezt követően a két cég működését összefésülik, majd megszüntetik az Asiana márkanevet.

Az egyesüléssel értékesített utaskilométerben számolva a világ 15. legnagyobb légitársasága jön létre.

Az Asiana Airlines eredeti tulajdonosa, a Kumho Industrial idén már előzetes megállapodást is kötött a Hyundai Developmenttel a légitársaság eladásáról, de a járvány miatt a 2,1 milliárd USA-dollár értékű ügylet meghiúsult. A légitársaságot végül a KDB, illetve a Koreai Export-Import Bank vásárolta meg.

A Korean Air csodával határos módon a járvány első hullámának idején is nyereséges tudott maradni, sőt üzemi szinten jobban teljesített, mint tavaly, jelentős elbocsátás és átszervezés nélkül, mivel az áruszállításra fókuszált.