Környezetvédelmi okok miatt a francia kormány úgy döntött, nem valósulhat meg a főváros fő légikikötőjében tervezett negyedik terminál.
A Párizs környéki repülőtereket üzemeltető ADP-ben a francia államnak többségi tulajdona van. A környezetvédelemért is felelős miniszter a Reuters szerint a Le Monde-nak adott interjújában elavultnak nevezte a 9 milliárd eurós bővítési tervet, és annak törlését kérte.
Az ADP megerősítette, hogy lemondtak az új utasforgalmi létesítmény felépítéséről, helyette átdolgozzák a fejlesztési stratégiát környezetvédelmi szempontok szerint, a cél az, hogy a Charles de Gaulle és az Orly is úttörő szerepet kapjon a zöld repülésben.
Az új terminál építése 50 százalékkal, nagyjából évente 40 millió utassal növelte volna meg Párizs fő repülőterének kapacitását, és 50 ezer új munkahelyet teremtett volna. Az ADP értelmezése szerint a projekt törlése a koronavírus-járvány egyik következménye, mivel a reptér üzemeltetője szerint akár 7 évbe is telhet, amíg újra elérik a 2019-es utasforgalmat.
A közlekedési miniszter már a nyáron felvetette, hogy át kellene gondolni a párizsi reptérfejlesztési terveket, mert a járvány jelentősen visszavetette az érkezők és indulók számát. Az új terminál építése mellett további gurulóutakat, egyéb épületeket és a vasúti rendszer fejlesztését is tervbe vették.
Egy tavaly készített törvénytervezet minden olyan repülőtér-fejlesztést tiltana, amely a környezeti lábnyom növekedését okozza. Ez azonban nem érinti a már folyamatban lévő munkálatokat.
Hasonló okok miatt kellett az Air France-nak több belföldi járatot is törölnie, valamint újraszerveznie a hálózatát, a francia kormány ugyanis az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését is feltételül szabta a légitársaság 4 milliárd eurós állami támogatásért cserébe.