Szabadabb utazást tesz majd lehetővé az a digitális oltási bizonyítvány, amelyet Angela Merkel német kancellár szerint még a nyár előtt bevezethetnek az Európai Unióban. Szintén ennek szükségességére hívta fel a figyelmet a British Airways-t és Iberiát is birtokló International Airlines Group.

Az MTI jelentése szerint a tagállami kormány-, illetve államfőket összefogó Európai Tanács videokonferenciája után Angela Merkel német kancellár azt hangsúlyozta, hogy bár jelenleg a járványhelyzet kezelése áll a fókuszban, az utazások könnyítéséről is gondolkodni szükséges.

A kancellár közölte: minden tagország egyetértett abban, hogy szükség van digitális oltási igazolványra.

Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert)

Mint mondta, az EU-tagok önállóan, nemzeti szinten vezetik majd be az újítást, de a tagállami dokumentumok egy uniós szintű megoldás révén az egész EU-ban érvényesek lesznek.

Így a digitális oltási igazolvánnyal szabadabban lehet majd utazni a közösségen belül, bár arról nincs döntés, hogy csak az mozoghatna, akinek van ilyen dokumentuma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Merkel szerint az új megoldás lenne továbbá az alapja annak is, hogy az unión kívüli országokból érkezők beutazhassanak az EU-ba.

Hasonlóképp foglalt állást a British Airways, az Iberia, az Aer Lingus, a Level, a Vueling, és hamarosan az Air Europa tulajdonosa, az International Airlines Group (IAG) is. Luis Gallego cégvezető a 2020-as pénzügyi beszámolóban azt írta, közösen elfogadott sztenderdek alapján zajló szűrési programra és digitális egészségügyi útlevélre van szükség ahhoz, hogy a turizmust és a légiközlekedést újra lehessen indítani.

Hangsúlyozta, a szektor egyetért a kormányokkal abban, hogy az emberek egészségének megóvása a legfontosabb feladat. Ahhoz, hogy újra utazni lehessen világos és átlátható tervekre, valamint idővel a korlátozások feloldására van szükség – írta.

Az IAG 2020-at rekordszintű, 6,9 milliárd euró veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 1,7 milliárdos nyereség után. A csoport utasforgalma 73 százalékkal 31 millióra, a bevétel 69 százalékkal 7,8 milliárd euróra csökkent a járvány miatt.

A cég kiemelte, hogy az áruszállításból származó bevétel 17 százalékkal emelkedett, több hosszútávú járatot is a cargo-üzletág tartott el. Egy év alatt több mint négyezer áruszállító járatot üzemeltetett a társaság.