A svájci légitársaság vezetője szerint a cég hosszú ideig nem nyújt majd a járvány előtti mértékű kínálatot, és kisebb hangsúlyt fektet az üzleti utasokra.
Dieter Vranckx, a Swiss közelmúltban kinevezett új vezérigazgatója a Routes Reconnected online konferencián beszélt a légitársaság terveiről a Routes Online összefoglalója szerint.
A Swiss nemrég hirdette meg nyári menetrendjét, amelyben elsősorban az Európán belüli üdülőhelyekre fókuszálnak, Vranckx szerint ez már jelzi, hogy a jövőben milyen irányba fejlesztenek.
Azt azonban leszögezte, hogy a zürichi gyűjtő-elosztó központ igényeit mindenben ki fogják szolgálni, így az üzleti utasokét is, de csökkenni fog ennek a szegmensnek a szerepe a légitársaságnál.
A vezérigazgató szerint 2-5 éves távlatban az üzleti utazás nem fog visszatérni a korábbi szintre, de azt kizártnak tartja, hogy a videokonferenciák elterjedése miatt örökre eltűnne ennek jelentős része.
A Swiss-t régóta emlegetik a Lufthansa-csoport legjobb nyereségtermelőjének, mivel az üzleti utasokat remek árréssel tudta szállítani, ez 2019-ben messze a legjobb, 10,8 százalékos volt.
Ezek után nem meglepő, hogy a társaság igyekszik a költségszintjét is lejjebb vinni. A legfontosabb feladat a cégvezető szerint így most középtávon a cég méretének csökkentése mellett a kiadások visszafogása, mert az új körülményekhez kell igazítani a működést.
Ennek része az is, hogy inkább a turistákra figyelnek ezentúl, de Vranckx hangsúlyozta, folyamatosan nyomon követik a piac alakulását, és az igényekre igyekeznek a leggyorsabban válaszolni, valamint versenyképes árat biztosítani.
Arról is beszélt, hogy először Európa, majd az Egyesült Államok és Ázsia fog leghamarabb visszaállni a régi szintre, de a légitársaságok járatnyitására nagyon nagy hatással lesz az, hogy milyen kedvezményeket kapnak a repülőterektől, helyi kormányzatoktól.